Iron Maiden rockar på Ullevi

Vilken konsert!!!

Vi brummade upp till Göteborg med Maiden låtar i bakgrunden, varmt som i en bastu. Men värmen är helt underbar nu när man har semester!! Väl framme kör vi hem till Fia som vi ska sova hos. Katjas vän sedan många år! Bodde in oss och tog en cider. Sen skjutsade Fia oss i Göteborgsfart till Avenyn och vidare där gick vi till restaurangen vi skulle äta på. En grekisk restaurang som heter "Svarta Oliver". Där avnjöts det mycket god och dyr man. Men nu var vi hungriga för första gången på dagen. Mysigt att sitta ute och äta i sommarvärmen. Ljummet och skönt! Lina och André mötte upp oss, och vi traskade till Ullevi!!! Jisses vad Maiden fans, tröjor såg man överallt. Stämning, hetta och laddade fans.
Klockan 19:00 satt vi på våra platser på läktaren, självklart fick vi solsidan! Gassande sol!! Uppe på en läktare...det var mindre kul. Jag vägrade ju gå nånstans med...ha ha ha. Förbandet började spela, Lauren Harris (Steve Harrris dotter, basist och skapare av Maiden) Lät som ett punkband, med hårdsrocksmusik. Lät som ett Highschool band...Lauren var cool, men rösten var inget som passade till den musiken. Sorry Harris..Liten paus....sååå slångtråkigt att sitta och vänta...klockan gick så sakta. Nästa gång blir det ståplats...kunna röra sig och sätta sig ner var man vill. Sen spelade ett annat tungt band, något som föll Patrik i smaken...

Väntar på bussen....

Sen...sen sen....WOW! Mörkret börjar komma, solen har äntligen gått ner...Musiken börjar och resten är 120 minuter av orgasm! Ha ha ha....

Helt fucking amazing var det! Gåshud! Shit...Underbart att dom avslutar med "Hallowed be thy name", som sist vi såg dom...Jag säger som en recension jag läste idag:
Hela konsterten var som ett giftemål och Bruce var prästen. Synd att vi missade att man skulle ta med sig flaggor av den Brittiska flaggan, skulle alla viftat med ju. Lite synd och det var nog många som missat det. Men Bruce viftade med en iallafall på scenen. Och dom kommer tillbaka. Ni kan ju tänka er jublet från 55 000 +fans...Vilket jubel, vilken glöd!

FAN VAD BRA!!!!
Nicko (trummis) avslutar med att kasta trummpinnar och sen säger han:
- Tack så mycket Gothenburg!!!!!

Efter konserten hände det roliga saker...Jag höll hårt i Patriks hand, släpper och tar tag i en hand, känner dikrekt att detta är inte min Patriks hand, blev rädd och skrek till bland allt folk. En annan kille som fått tag i min hand, Patrik står brevid och skrattar. Killen garvar och tittar på Patrik...Hm...

När vi föstes ut som boskap (tänk er alla 55 000 + ska komma ut) håller Patrik om mig hårt. En stor kille bakom Patrik säger:
- Se nu till att hålla hårt i flickvännen din, annars kanske en riktig hårdrockare tar över....
Ha ha ha .....rus och sus. Hir och dir, folk överallt. Lina drar sig tillbaka till hotellet. Vi står utanför en pub och väntar på att få komma in, jag och Patrik vänder väldigt snabbt ut därifrån när vi väl kom in. Vi gick till stället brevid...Väntade i över en halvtimme på en cola...hu..Sen väntade vi på bussen, väl på bussen får den soppa (dieseltorsk) torsk....Hoppa av medans busschauffören hämtar en nu och kör fort som fan för att sen släppa av alla i tid. Somnar rätt så snabbt sen hemma hos Fia.

Idag....27/7

Vaknar titt som tätt....vid 10:15 kunde jag inte ligga längre, Pappa snarkade som ett tåg. Åh!! Hoppar in i duschen efter att jag sagt Godmorgon till Fia. Synd att vi inte hann stanna längre än på frukost. Fia var supertrevlig! Thanx to her!

Ett stopp i Halmstad och köper en överraskning till Ted...
Väl hemma så är farfar och farmor trötta, värmen är jobbig. Ted får sin överraskning och Pappa, Mamma, Moffe och Katja monterar. En pool.....lagom stor till vår kille där även vi kan svalka oss. Stege och tillbehör....Trodde att den skulla vara lite större, men bara man kan svalka sig. Så nu har vi det som vi sade att vi aldrig skulle skaffa...Studsmatta och pool...Det ser så fult ut...men fan vad kul!!!!

Ted somnar på soffan och vi tar en mysig dusch jag och Patrik...Hi hi.....Nu väntar en läbbig film...
"Barnhemmet"....("The Orphanage") Den ska vara ruggig läste jag i Aftonbladet i bilen idag hem...bastu...hu hu. Nej nu ska jag och Kullan se film och fortsätta njuta av semestern.

Saknat mina misar med, och Izor visade hur mycket han hade saknat mig med....
'

Jag och syster hoppar till sista låten!!
Min favvolåt!!!!! Min åhh.....Jisses vad man har lyssnat på den låten. Special place in my heart!

Maiden-spelningen - låt för låt
Aces high
Efter en minut står det klart att det är en helt annan Bruce Dickinson än på Stadion. Inget kraxande, bara grymt flaxande.

2 minutes to midnight
Steve Harris fotbollsnickande upphopp skickar låten i mål via ribban.

Revelations
De där knutna nävarna i publikhavet är så kärleksfulla så.

The trooper
Om inte Steve Harris bas galopperade skulle detta kunna vara en ursinnig thrashstänkare. Vilket tempo!

Wasted years
Publiken är beskedlig före låten men exploderar under den. Samspelet mellan fansen och bandet är totalt.

The number of the beast
Exakt så här ska en sönderspelad låt tacklas: extra energi, ett jävlaranamma att man måste kapitulera.

Can I play with madness?
Toapaus för vissa som då missar en trallig sak som Ullevi får att brinna starkare än vanligt.

Rime of the ancient mariner
Inget betyg i världen kan beskriva hur överjävligt detta episka mästerverk är.

Powerslave
En av Maidens fem bästa låtar känns mer som topp tre denna fantastiska afton.

Heaven can wait
In Flames basist Peter Iwers tillhör fansen som får stå på scen och hoppa och sjunga med i refrängen.

Run to the hills
Kan inte med låten på skiva, men Iron Maiden och publiken gör den till rena karnevalsnumret.

Fear of the dark
Ger nästan klyschan "få gåshud" ny innebörd. De goa fansen lär höras över halva stan.

Iron Maiden
Mumie-Eddie ser onekligen fräckare ut när det är mörkt ute. Spelar mindre roll att Bruce kommer av sig precis i början.

Moonchild

Halvflopp på Stadion. Denna "svåra" bit lägger sig som en lysande måne över Ullevi.

The clairvoyant

Cyborg-Eddie i all ära, det är ändå kasten mellan moll och dur som gör detta till en så annorlunda pärla.

Hallowed be thy name

...And thy name is Iron Fucking Maiden. Vilken final!