Underbar vigselring

Åh, idag njöt vi av ännu en sovmorgon. Detta är lyx, detta är livet.
Frukost och det alltid lika goda morgonkaffet med Patrik. Sen lämnade vi lilleman hos Farmor och Farfar en stund. Jag och Patrik åkte in till stan och fixade med dom sista klapparna, samt mat.

Vi hann även med en mycket viktigt ärende.
Gick inom guldsmeden: Bo Lennart. Fick som vanligt bra hjälp direkt och berättade om ärendet. Bo Lennart kom genast till hjälp. Visade bilden jag hittat på ringen jag som vill ha, ungefär så...
Han funderade en stund, tittade på min förlovingsring och sen ritade han upp hur den skulle se ut...Blev två exkta diamanter samt annan omskissning på modellen som från början var hans modell. Ringen ska vara smal. Min förlovningsring är bred (5mm) och man ska ha samma bredd eller helt olika så att det syns skilland bredd. Vigselringen kommer vara på 3 mm. Skissade och räknade ett ungefär pris. Helt klart godkänt! Så nu ska bara guldet skaffas, sen så!
http://www.selandersguldosilver.com/



JAG HAR VARIT SÅ LYCKLIG HELA DAGEN FÖR DETTA!!!!!
Pirrar i magen!!!
Vilken service. Han avrådde från att köpa i en affär där ringar massproduceras då kvalitén inte alls är bra!! Han ryggade tillbaka om ringen jag hittat på Guldfynd för 4000 kr...(3600) Det är absolut ingen kvalité på dessa ringar sade han. Kvalité vill man ha så det känns så toppenbra! Så lycklig!!! Vill så gärna visa bild, men detta är än så länge our secret.
 (081218)

Väl hemma med Ted igen så blev det städa av och julklappsinslagning.
Sen när granen var på plats så (den var stor detta året med) klädde vi den till julmusiken och Ted satte stjärnan i toppen!
Vi åt lite kvällsmat, julskinka. Sen har vi donat ännu mer. Dukat inför morgondagen och städat. Tvättat all tvätt och nu sitter jag här nypowerwalkad. Var ute och gick i en timme med kompisen "Musik". Väl hemma var Patrik lite orolig..tsss. En varm dusch coh iskallt vatten. Känner hur törtsig jag är nu igen...får göra en isvatten och gosa med min blivande Make i soffan. Lilleman somnade när jag var ute och gick...Nu är det P & J time...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hamnade här av en slump, läste MizzSofies blogg och såg att du kommenterat om bröllop där =)

Gillar att läsa andras bloggar, som bröllopsplanerar då jag själv ska gifta mig om 2 veckor och 2 dgr =)

2008-12-27 @ 10:31:46
URL: http://aikmansgirl.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0