Våffelkalas!

Söndag 3/8- 08
Idag följde Ted med Pappa och Farfar till Hästhult. Han var hos Ga. mormor och Ga.morfar medans pappa och farfar var i skogen. Jag dammsugade hela huset....sen hade Erica tagigt sig in i huset och skrämde mig. Hjärtat hoppade volter..oj oj. Kaffe drack vi och lyssnade på regnet i uterummet. Oj vad det regnade, 6mm kom det. Sen spelade vi två rundor Skip Boo, efter det blev det en cykeltur ut i skogen, jakt på kantareller. In på en skogsstig och jag hittade tre fina stenar att ha i trädgården. Erica bara skrattade åt mig, men jag har en viss dille på stenar och har haft sedan jag var liten tös. Precis som Farmor Ingrid, hon är med galen i stenar och allt som man kan pyssla och dekorera med från naturen. Det har något speciellt med sig ju.
Sen efter mitt besök blev det gräsklippning, men bara halva. Sen fick jag inte igång skiten....svor gjorde jag så att alla i Porrarp hörde....hm. In i duschen, och sen åt jag....Pojkarna kom hem. Trötta båda två. Store Kullberg somnade på soffan. Jag och Lilleman vi gick in till Farmor Ingrid på Våffelkalas! Morfar, Katja, Moster och Farfar var med våffelsugna. Lilla Alice fick inga våfflor...Avnjöt dom i uterummet och farmor bakade massvis. Kunde knappt gå sen...ha ha. Morfar och Ted tog en promenad med Alice. Jag och Farfar, Farmor och Ted satt ute tills det blev mörkt med tända ljus. Farfar så söt med filt omkring sig. Tänkt att Farfar Gunnar fyller 80 den 11 oktober. Han börjar bli gammal...ha ha ha. Njöt av Farmors fina trådgård och ljusskenet. Ted smååt våfflor....
Måste berätta en rolig grej...Från igår...
- Men mamma, har du kjol på dig? Får jag se...
- Ja...
- Åh, vad snygg du är!!! En sådan vill jag också ha!!!!

Ha ha ha, roliga unge!! Nu sover han i sin säng och jag se en film med Kullis. Såg "The wax house" i fredags. Läbbig och äcklig...hu...
..Stenshuvud....



Lördag 2/8- 08

Idag var det lite som skulle fixas och donas med. Patrik var ute i skogen för att ta hem ved som ska värma oss i höst och vinter. Jag och lilleman gjorde inte mycket utöver det vanliga....skönt att inte göra för mycket nån dag då och då.

Lisa och Martin kom och vi drack kaffe! Sen stannade Lisa till 00:30....mycket att göra med festhäftena. Men det ser ljust ut. Tar lite tid allt bara, man vill inte rafsa ihop det. Ska det va, så ska det va snyggt med!!! Skjutsade hem Lisa och Ted somnade i bilen....vaken länge idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0