Myseftermiddag

Gissa hur våra bröllopskort kommer se ut?
Men fina var vi igår på festen!!
 Ä L S K A R D I G P A T R I K !


Patrik ringde till mor sin för att höra vad dom skulle äta idag? Mån tro, ja klart att vi fick komma. Katarina, Håkas, Erik samt Julia & Linnéa var där. Blev rester från gårdagens 2-års kalas för Eric. Hemmagjord potatissallad, kassler, sallad, annanas och frallor. Mumma!!! Jag var "sulten" som en varg.
Sen blev det bus, och ännu mer bus då Helene, Thomas, Alice, Ellen och Siri vovven kom. Oj oj, fullt hus som vanligt en söndag. Då alla brukar samlas i detta mysiga hem, prata om veckan som gått. Samt jag, Svärmor och mina svägerskor skvallra. Hi hi...Barnen leker för det mesta fint, men bråk blir det emellanåt. Kaffe och tårta! Katarinas goda tårta. Hon kan baka den Pinglan. 
På väg hem svänger vi inom Flyvägen för att lämna av DVD skivan med bröllopsbilderna. Inte hunnit sitta och göra vid några än, men dom fick alla som original sålänge. Hoppas att dom blev nöjda brudparet. Bilderna kommer bli ännu finare då jag kollat igenom do, och fixat till dom.
Kommer hem och trötta alla tre, efter en stund lagar vi lite plock kvällsmat. Sen kommer min Pappa och kollar läget.
Jag har pysslat med vår brodsplacering....svårt. Speciellt när man inte är 100 % säker på vilka man ska bjuda. Varken jag eller Patrik vet. Vi vill inte vara över 60 pers, men då får vi stryka folk. Sen undrar man om alla vill, eller skulle tänka sig komma. Har ju mina tvivel på vissa.....Men det känns som att bjuda måste man. Släkten är värst, jag lovar..Pust.
Lisa hade lämnat kvar alla stora papper vi hade till Helene och Niklas bordsplacering, ritade stort på ett vitt ark och satte upp i tältet. Så jag har ritat på ett stort. Ser ut som om det får bli en traditionell bröllopsdukning. Eller om man bara ska bord här och där? Vi blir ju en del....Det är jättesvårt att knåpa ihop var alla ska sitta. Man måste ju blanda lite folk....förlovade får man inte dela på, emn det får man med gifta och sambor. Där kan jag känna..hallå. Så ett par som vait förlovade i 10 år ska sitta ihop,men inte ett par som varit gifta i 3 månader? Knäppt? Detta med förloving och giftemål är ju inte alls som förr. Ett problem till är överskottet av killar!!! Kommer inte gå att sätta varannan kvinna varannan man. För många boys helt enkelt!!
Patrik är trötter nu och ska nana, imorgon ska han börja jobba igen. Suck. Kommer kännas jättekonstigt att inte han är här imorgon bitti när vi vaknar. Lite tråkigt, men det roliga måste ta slut någon gång. Jag har dock en vecka till med lilleman. Har lite vi ska göra...Lite planer..
Nu ska jag natta mina pojkar!

En bild från Stenshuvud som Patrik tycker om!

Kommentarer
Postat av: emily

Åh vilka fina bilder på er sötnöt!!!

Jag kan nog se framför mig hur era bröllopskort kommer att se ut!! BIM tackar och bugar för mysdressen!! Kommer med all säkerhet att användas!

2008-08-12 @ 09:24:25
URL: http://emilystankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0