Bebis pickar


Emily i V 10. Den vackraste gravida kvinna jag sett!

Tack vare Emilys glada röst, tack vare att hon berättade om "BIMS" bus i magen nu. Bim "pickar" nu nämligen!!!

Till lille BIM.
Det är som ett mirakel
när ett barn har blivit fött
- ut kom en liten människa
som ingen förut mött!
Ett spädbarn är så vackert
och dess doft helt underbar.
Och det är nåt visst med blicken
som är så sällsam klar.
Från den stund man tar emot det
blir inget mer detsamma.
För ett barn förändrar livet
för sin pappa och sin mamma...
Ett sånt hav av ömsint kärlek
som plötsligt växer fram
för detta lilla under
som ännu vägs i gram.


Tack vare dig Bim så fick jag 15 rätt av 21 möjliga på första testet i NKB. Det ser jag iallafall som ett godkänt (kanske VG..Nja..då skulle man nog ligga på iallafall 18..), i vilket fall som helst så är jag nöjd över att ha läst i två dagar!! Jag ville chansa....jag är så glad att jag lämnat in det nu. Funderar på att göra det en gång till, men tror att jag väntar på Evas kommentar. Spännande att få betyg igen.
Tack vare Ems så orkar jag köra till Matten imorgon.....vi två nötter ska nog slå våra kloka huvuden ihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0