Många skratt




Jag tror aldrig jag har lagat så mycket mat i hela mitt liv. Känns som om jag preppar var dag. Lite kolhydrater nån dag och protein en annan för att sedan ibland göra storkok eller småkok. Beroende på mitt humör helt klart. Men kul är det. Nu ska jag inte skryta. Det är inte så svårt att koka ris, potatis i ugnen eller tillaga kyckling eller annat protein. Men det krävs ändå lite finurlighet och planering. Allt vägs ju och måttas upp. Bara det kan ta sin tid. Men det är värt det och det är ett intresse som växer mer och mer. Vilket jag gör att jag mer och mer funderar i banor att läsa igen.
 
Sen har jag haft liten Lias natten som gick och idag. Vi hade en liten sjukhusvistelse med Ted men som tur var fick han grön flagg och fick åka hem. Lias nanade hos mamma och myst med mamma sin idag. Så vi har kollat film, gått på stan. Lias fick 6 kr att handla tuggummi för. Den lille rackaren tycker det är så kul att gå till macken. Det ska vara just macken med. Där handlar han gummi. Idag var han klurig. Fick 6 kr (ja han begär inte mycket denna lille filur) men handlade för 13 kr. Nöjd och glad och kassören tycker han är lika underhållande var gång han kommer in och ska handla. SÅ glad han blev för en påse tuggummi. Sken som en sol. Sen var han banan sugen så vi traskade bort till en annan affär. Han behövde röra på sina små ben lite. Det gjorde Lias dag Tuggummi och banan.
Sen följde han med mamma till Gymmet. Om jag hade kul? Om jag fick mig många skratt? Oh ja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0