OH We did

Meeting

Enorm saknad

Idag...igen.
Mycket soffa idag med men även lite frisk luft. Samla kraft och energi till Max. Sista semester veckan ska njutas av till max.

Idag betydligt piggare än igår. Fick sent igårkväll en lustig känning igen. Får bli att ringa VC för att vara på den säkra sidan gällande salmonella. Jag har aldrig blivit sjuk utomlands eller av att jag varit utomlands men kan tänka att smittskyddslagen gäller här. Jag anar att det var mackan med kyckling jag köpte på flygplatsen i Palma. Well gör inte om det igen iallafall. Nu ska söndagskvällen spednderas med film och lite skrivande Har en del att ta igen efter en veckas resa.

Förskoleklass start och en 5:e klassare

Har vi nu. Och så STOLT!

Idag var det (två dagar efter alla andra) dags för Ted att ebtra 5:e klass. Lilleman började Förskoleklass. Jag vijnkade av dom på morgonen vid skolskjutsen. Åh min mage. Jag var så orolig. Nervös. Spänad. Förväntansfull. Lias följde med utan någpon tvekan med Ted på den "blåa bussen" som han kallade den.

Med ett gluggsmile och väska på ryggen hämtade jah sedan honom. Frågade om han haft kul och vad han fått göra första dagen.

- Joooo det var jättekul! Jag har målat.

Han var så nöjd och första dagen blev ett superfint intryck och därav en bra start på skolgång. Jag kunde pusta ut lite. Lias har ju alltid varit glad för nya utmaningar och äventyr. Men med någon i familjen närvarande helst. Han är väldigt hemmakär av sig denna lille killen. Gått så bra för båda grabbarna idag! Ted kom hem sen och han var back in the game direkt. Härligt att han just är på marken och är trygg med sin tillvaro. Känns skönt av hans lugn. Jag blir lugn.

Sista Njutbara Timmarna

Spenderade vi i sol och vid Pool. Med en varsin Strawberry Daquiri 🍓 Enjoy able deluxe.

Magi i soluppgång

Idag gick vi upp ännu lite tidigare än vi brukar. Vi packade den fina ryggsäcken som jag fyndade igår för 12 EUR och ja det sade klick direkt med den. Jag är minsann en riktig liten fyndare. Nog pratat om den fräcka ryggsäcken. Vi traskade ner till ALCUDIA BEACH medans solen ännu inte var uppe. Gick ut på bryggan och fick se en vacker soluppgång över horisonten. Mot hamnen var det så vackert. Vi skålade i Sangria innan det var dags att traska hem igen och väcka grabbarna. Ännu en morgon då dom säkert hellre legat kvar. Men när dom väl upp e så var dom glada att dom kom upp. Idag hade vi ingen bil och planen var som den blev att bada nere på Alcudia beach. Att njuta av detta vattnet var inte svårt. Så otroligt vackert och barnen liksom vi stormtrivdes. Även här en stund på eftermiddagen vid poolen sen klädde vi upp oss och åt på Bufeen på hotellet. Ted ville sen stanna på hotellet med sina nya vänner. Kan ju snart inte dra med honom på allt längre (tyvärr ha ha) så han fick leka med sina nya vänner medans vi tog med Lias ner en gång till mot Alcudia Beach. En tanke att nu kunde han titta utan att bada . Njuta. Åh vi ville ta bilder i massor. En liten kille var dock väldigt kissig och R tog med honom snabbt in. Jovvist det behövde han och sen kunde vi njuta ännu en liten stund inan vi gick mot hotellet igen. Vi beställde varsin Strawberry Daquiri och sista Mallorca kvällen tog slut fort.

Alcudia Beach we love you

Vi idag. Nu....mot lunch öl och sen. ..mer bad....

Som Robinson Crush Gang

Fan vad fina Ni är!

Här åkte vi efter Marine Land till Cala Cap Falco beach. Ligger en liten bit från Magaluf.

Resan var lång och varm. När vi väl kommit ner med bilen ( ja vi var skrajja ett tag) från den väldigt ojämna och gropiga vägen. Fick vi se en så oerhört vacker strand. Var som att befinna sig i Robinson Cruse värld fast med bar och matställe .Helfräzigt!

Status Kastrup

Dan före tass trip

Då var det kvällen före vår första resa tillsammans. Papiljotter i håret och rosa tånaglar. Väskor redo liksom vi. Gosa missarna massa och ätit pannkakor hos Farmor och Farfar. M Y S om ett dygn är vi där! Skålar i medelhavsvärme!

Dinner with Theese 2

Semeterlördag

Panter Ladies

Att bara strutta ner till gymmet....strutta hem....och sen strutta mot Bishop....för att sen strutta med munnen med vänner och R. Fin dag. Fin kväll. Vayyyycayyyy!