Liten liten Kiwi ♥

♥ Lilla Hjärtat!

Ja! En liten bebis! Ted ska bli storebror!
Denna lille hemlisen har jag ruvat på (dom närmsta vänner och släkt vet såklart) sedan i början av juli..
En liten "Pyret" eller "Lill" ska anlända i början av Mars månad 2010. Ska bli så kul och vi är så spända!
Kände Pyret buffa till redan i vecka 11 då vi satt på planet över Zurich. Kändes som en liten bubbla som sprack. Häftigt!

LYCKA HOS OSS!

200

VILKEN DAG! Nu ska det bli skönt att sooooova. Haft en trevlig kväll hos Svärmor och Svärfar (jag har dom bästa) samt tokiga Svägerskorna såklart with families. As usual really nice time. Gott med kräffs och god paj.

Ta ta for now......

Storbak

Har bakat limpor och grahamsbullar! Vad goda bullarna blev, brödet är ännu inte smakat. Precis kommit från ugnen och nu ligger där en Pinocciotårta i ugnen och gräddas för fullt. Ska slå ihopa till lite muffins med nu. Riktigt storbak här idag och här luktar så ljuvligt. Bakdoften är underbar ju! Mellan tårtbottnarna har jag sen vispgrädde och annanas. Det är mumma!
Patrik håller på för fullt med motorsågen och har gjort hela fm. Sågar vår ved så att den sen kan kapas imorgon. Det sista kvar nu bara känns så skönt att vi sen har uppvärmning till vårt hus i över ett år. Helt gratis! Jobb är det med att hålla värmen men det är ju nice att det är helt gratis. Åh vad den brummar utanför och här inne luktar det bak. Städat och har ni den sista maskinen tvätt att hänga upp med. Sen är jag ifatt med tvätten efter resan! Ikväll måste man ju ha något av sina nya italienska plagg på sig, får se vilket av dom det blir! Till det örhängena eller armbandet kanske? Nu ska jag fortästta med mitt bak, tårtan doftar klar!

Änglar & Demoner

Precis sett klart filmen Änglar & Demoner. Gud vad bra den är! Många av dom platser dom är på i filmen har vi med besökt och ätit glass. Känns konstigt att se filmen då. Självklart kommer hela vår resa att berättas om....i sinom tid. Nu ska jag baka grahamsbullar och bröd. Så ta ta for now.

Jag inne i Pantheon.

Rom var underbart vackert!

Igår landade vi på Kastrup klockan 15:44. Väl hemma gick all tid åt vår lille Gosse. Idag har dagen med gått fort då vi även idag varit lediga. Vi har haft det underbart och självklart ska jag berätta om allt. Men vardag imorgon igen och visar nån bild från vår resa sålänge!

Utanför Colosseum. Fotades med en Gladiator...

Min man sitter vid Fontana Di Trevi

Jag beundrar Colosseum då mörket hade fallit.

Vi uppe i Peterskyrkans kupol. Utsikt över hela Vatikanen och Rom. Underbart vackert!

Vi har haft det så bra och sett så mycket. Ätit riktig pizza och pasta Carbonara. Världens godaste glass och hett med shopping i Rom vill jag lova. Men hittat snygga kläder har vi samt ett och annat.

Rome here we come.

Nu får alla Galdiatorer, präster och Påven akta sig! Här kommer vi!

Tåget går om ca en timme, sen lyfter vårt plan 9:40 från Kastrup. Wiie!!
Ikväll myser vi vid poolen!!!

Nerver inför bröllopsresan...

Sitter här nu och funderar. Endast ett par timmar kvar innan flyget går mot Italien och sen vidare mot vårt Hotell och Rom den Eviga staden. Nerverna kommer smygandes...

Idag började dagen med bad med fina vänner. Vi körde till Tyrs Hov med barnen och badade!
Nana med sin Rami och Heléne med sina pojkar Tristan och Lukas. Åh som alla badade! Gick även att bada ute...liiite kallt med alla gjorde det såklart. Kaffe hade såklart Nana med och jag chokladbollar ala Pk. Hade det så mysigt!

Sen åkte Helene och vi stannade en stund till...Efter det blev det dusch och nu var pojkarna rena. Ha ha. Nyårsbadet brukar vi ju ha här! Tss. Sen åkte vi till MC Donalds och åt Italiensk Meny. Mumma, vilken god burgare. Var vi väl värda! Maxi och införskaffa lite till Kissemisarna nu när vi är iväg och batteri. Tyckte det blev dyrt när jag betalade. Ser på kvittot när jag kommit hem att jag handlat sjukt dyra uppladdningsbara batterier. Så typiskt mig....
Mys ute hos Nana på gården och sen kom även Pappa och Katja, planerade inför morgondagen. Klockan 5:00 kommer dom hit. Pappa skjutsar in oss till tåget och Katja tar över Ted.
Hämtade Patrik och sen har vi packat och myst massa med Ted. Nu sover han på soffan och jag sitter och tittar på honom. Får inte se honom nu på fem dagar. Hur ska det gå? Inte varit ifrån honom så länge innan. Kommer ju tänka på vår lille kille hela tiden. Han har varit så snäll idag och nu ikväll. Vår lille Knodde.

Hoppas att vi har allt med nu. Ha ha. Hoppas på mycket fint hem och att vi hinner med allt vi vill se. Hoppas på att komma med i en viss klubb och njuta vid poolen. Äta riktig pasta och pizza....
Åh pussas på Colosseum. Det du Kullis. Restokig är jag nu. Hm. Nej nu så säger jag ta ta for now. På återseende om ett antal dagar!

Det Romantiska landet och staden. Här kommer Kullisarna!

Underbara dag

Idag känner jag verkligen att jag är TILLBAKA! Känns så skönt att vara BACK IN TRACK. Love it! Samma spralliga, pigga och tokstädande J som innan.

Idag började jag och lilleman dagen med att gå till Kyrkans Barntimmar. Första dagen idag och "inskolning". Rätt kul för det var bara jag, Ted och fröknarna Alexandra och Alva (Alva som jag hade som liten då jag gick där). Jättemysigt hade vi det. Fikade och var i samma lokal som jag gick i mina barndomsdagar. Ska bli kul att Ted ska få gå där. Två timmar en gång i veckan. Vi ska faktiskt gå i kyrkan med två gånger i höst/vinter. Ska bli rikigt mysigt att fira 1:a advent i Kyrkan som betyder så mycket för mig. Träffade Calle Prästen. Han undrade hur det var och jag berättade om vår stundande bröllopsresa till Rom. Var där och fikade och pratade i 1 ½ timme blev det. Sen körde vi hem och Nana &Adde kom. Vi var ute och gick i en ½ timme, frisk men blåsig prommis. Hem gjorde kaffe och sen åkte mina vänner hem. Lagade middag och nu ska jag strax ta en cykeltur till ett kvällspass. Sen är det semester i en vecka ju! Patrik är ledig med Ted idag och han har lite att göra inför resan.
Växla pengar och fixa utskrift av biljetter och Hotell Voucher. Thanx Puff för att du hjälper oss med det!
Nu ska jag bege mig! Cykla i blåsten, hoppas att jag inte välter!

Vi en fiskekväll...

Augustisol

Ja, en helg som gått och fort som attan som vanligt.
Kräftskivan var lyckad. God mat (räkgratäng, västerbottenpaj samt en sallad och vitlöksbröd) självklart Vittsjökräffs med. Mumma! Ölen flödade och jag smuttade mest på Päronsoda och iskallt kranvatten. Ted åt kräftor så det stod härliga till.

Handlade mycket i lördags med. Jag och min man hade två timmars shopping all by ourselves. Mycket trevligt. Hittade mycket nya kläder både jag och Pk min. Min snyggve i Rom!

Igår packade vi lite, och städade. Jag var på Me&i party hos Puff och brände pengar tillsammans med Erica. Vad mycket fint dom hade nu i höstkollektionen. Blev tre tröjor till Ted samt ett par coola turkosa byxor att matcha tröjorna med.
Ännu mer städ och fix hemma, torka golv och tvätta så att det inte byggs på med en massa tvätt nu innan vi ska åka. Erica min kom på kaffe och sen åkte min pojkar för att lämna Kräffsaburar hemma hos Mårten och Johanna. Jag fick ännu mer tid till att städa fint här hemma. (Söndag brukar vara städdag)

Idag sket det sig med barnvakt helt, men jag har pratat med min chef som är förstående och jag kunde vara ledig idag. Imorgon får Patrik vara ledig. Så idag står det strykning och trädgårdsarbete på schemat. En maskin tvätt går och lilleman kollar sina nya Byggare Bob filmer. Så nu återgår jag till sysslorna. Farmor och Farfar kommer snart med! My garden here i come!

En frånvaro

Hoppas att man vaknar ur sitt ide snart. Men känner att krafterna börjar komma tilbaka. Härligt att bli pigga Johanna igen.
Har jobbat i veckan och tiden har gått sin stilla gång. Idag ska jag och mannen min in till stan och handla, Ted ska få leka med Farfar och Farmor under tiden. Så att vi kan göra det vi ska och hålla handen lite. Lite att fixa inför resan. Ikväll blir det kräftskiva och hoppas på ett lyckat kalas.

TUMMEN UPP!

Grattis lillsessan!

Till er förlovning! Världens vackraste Sessa ska gifta sig!!

Resfeber

Har jag just nu. Börjar bli lite nervös. Hoppa på ett plan och hamna i Rom. Tjiiiit.

Hotel Cristoforo Colombo är ett fantastisk 4 stjärnigt hotell som ligger lite utanför rom city, det byggdes i 2002. Hotellet är idiellt för dom som söker lugn och ro men ändå vill ha närheten till stans alla turist attraktioner, restauranger och barer.

Hotell Rom - Cristoforo Colombo - Boka hotell i RomBarHotell Rom - Cristoforo Colombo - Boka hotell i RomBusiness center
Hotell Rom - Cristoforo Colombo - Boka hotell i RomConciergeHotell Rom - Cristoforo Colombo - Boka hotell i RomHiss
Hotell Rom - Cristoforo Colombo - Boka hotell i RomHotellparkeringHotell Rom - Cristoforo Colombo - Boka hotell i RomInternet
Hotell Rom - Cristoforo Colombo - Boka hotell i RomKonferensfaciliteterHotell Rom - Cristoforo Colombo - Boka hotell i RomLuftkonditionering
Hotell Rom - Cristoforo Colombo - Boka hotell i RomPubHotell Rom - Cristoforo Colombo - Boka hotell i RomRestaurang
Hotell Rom - Cristoforo Colombo - Boka hotell i RomSwimmingpoolHotell Rom - Cristoforo Colombo - Boka hotell i RomTvättservice
Hotell Rom - Cristoforo Colombo - Boka hotell i RomValutaväxling

Ska bli så skönt att komma iväg och slippa alla måsten och bara njuta av äkta italiensk pizza, pasta, en smutt vin, medelhavet, marknaden i Porta Portese, Colosseum, Forum Romanum....Vatikanen...and so on. Hoppas på röd vita randiga dukar och Bella Notte.
Mest det som snurrar i mitt huvud nu. Jobbat mycket hela helgen och har nu landat med städ och tvättning idag. Samt träffat Erica. Nice som vanligt!
Börjat fundera på vad som ska packas med...spännande!! Snart är det dags. På fredag är det en vecka kvar.

Åh i lördags skulle vi gift oss, den 8 augusti. Men vi valde ju att flytta det till den 2 maj. Vet iallafall att vi hade haft fint väder vilken dag vi hade valt. Men Maj är ju MAJ för oss. Älskar våren och all grönska!
Bjuder på en Hotellbild!

Hotell Rom - Cristoforo Colombo - Boka hotell i Rom

Fiskelycka

Idag så var det ledig på schemat. Skulle haft Ted på dagis för att räkna matte...men valde att han honom hemma. Vi körde ner till Getahålan och solade och badade! Efter 2 timmar var det dags att köra hem och göra mat, mötte Pk som var på väg till en kvälls jobb. Puss och hejdå. Ungefär vad vi träffats nu i två långa dagar. Blir så ibland.
Hem mat tvätt dammsuga ringa telefonsamtal.....ringer...
Sen tog vi en promenad ner till Sjöstugan och åt glass! Tyvärr var lakritsglassen slut..Men gott var det ändå.
Traskade hem igen. Pappsen min kom, fiske på G! Katarina kom snabbt och jag hjälpte henne med en födelsesak.
Sen bar det av! Jag och två av mina favvispojkar!

@ our secret place. Min fina Ted med sin Moffe!

Flickor kan med fiska! Jag fick tre fina småttisar vid namn Mörtar...samt en liten brax. That´s it!

Ted klappar fiskarna i spannen!

Ted med sin bäste vän. Även min.

Vi fiskade och fiskade. Man blev som förtrollad. En hel dag utan en droppe regn. En hel dag med sol och en kväll att spendera ute. Från klockan 18:00 till klockan närmade sig 22...Vi var fast! Ha ha. Lyckades fånga på film då Pappa tar sin brax. Största vi fick, inte stor enligt Storfiskaren Pappa (FÖR MIN PAPPA HAN ÄR VÄRLDENS BÄSTA FISKARE)...men enligt mig om man jämför med dom andra småttisarna.
Var grymt häftigt när vi såg Karparna. Ni vet när man ser en haj simma...man ser vågorna och att något leder vågorna. Det såg vi flera gånger ikväll..men inga hajar inte. Karpar! Måste vara stora. En karp hoppade och lekte över vattnet. En lekte en vassen intill oss. Mysigt och magiskt att se vilket liv naturen har. Härligt att få one on one time med Pappsen. Som sagt för mig är det inte mamma, utan detta är Pappas flicka. Ha ha. Vem hjälpte mig vika bröllopsinbjudningar? Vem fixade mycket med vår fest? Vem blir Ted själaglad när han ser? Jo min Pappa. Vad jag tycker mycket om dig. Vad fisk vi fick. Imorgon antar både jag och Pk utmaningen. Samt grillning! Patrik har semester imorgon och jag är ledig. Semester imorgon igen!!!! Härligt! Tänk vad man kan se fram emot en dag?

Närmar oss bästa gatan ever! Vår gata. Månen lyser! Ted sitter fram hos Moffe såklart!

Tack för ikväll grabbar!

Hopp i sängen

och ha det bra. Ligger här och funderar.

Sista the final day. Imorgonbitti ska det bli skönt att komma tillbaka. Men tungt utan Pk hemma här. Ted var så ledsen och ville inte sova. Vi har tittat på Lotta På Liseberg. Och snart ska vi nana.

Erica och alla barnen var här ikväll. Finisen. Pratade med Milia och hon kan säga AKO.
Tyvärr fick inte jag höra det...
Nu ska jag ta min trötta kropp och somna gott.
Imorgon börjar allvaret igen! Snart startar träningen. Då jäklar! Fan vad jag längtar!

GIFTA I 3 MÅNADER

idag! Grattis på oss!

ÄLSKAR DIG MANNEN MIN! Du är verkligen min Riddare i rustning!!

Grattis till Dotti som blir 6 månader idag!! Puss på dig min lilla Gosis.

Hallon

Semester för mig imorgon med, men inte för mannen min. Ska faktiskt bli skönt att jobba igen trots bara 2 veckors ledighet. Känns som om det ska ta slut snart ändå så då vill man vara närvarande på något sätt. Kommer fälla många tårar då man får lämna TROBECK.  Många minnen.

Idag har vi plockar hallon och blåbär jag och Ted. Sen blev det våffelkalas hos Farmor Ingrid!! Vi pratade om saker från förr och hon visade runder i sin trädgård vad jag ska få sen till min lilla trädgård. Jisses vad många fina blommor hon har! Vilken trädgård. Hennes och Ems är dom finaste jag vet!
Pk har hållt på i sovrummet hela veckan, idag på eftermiddagen körde pojkarna för att fiska bete till kräftfisket. Jag har planterat lite i krukor, ätit och donat med tvätt. Tog en promenad och sen hem till lugna gatan igen. Nu ska jag flrsöka sätta mig med vår bröllopsbok. Måtte den bli klar snart. Får börja om från början då alla bilder lades in i fel ordning. Vilket jobb detta är. Men den är väll klar innan jul hoppas jag.