Ge barnen Kärlek



"Ge barnen kärlek, mera kärlek och ännu mera kärlek, så kommer folkvettet av sig själv."
Astrid Lindgren 

Vaggvisa. Liten kryper upp hos mamma precis innan mamma somnar. Hade kunnat sitta kvar i timmar med min lille intill mig. Han ger så enormt mycket kärlek. Så liten men ack så full med kärlek att ge som han vill ge. Så lycklig över att mamma kom. Mamma Johanns behöver och kan inte sätta ord på hur lycklig hon var över denna fina stund. Ted kom och gosade och gosade. Bjöd på Kanelbullarna som bakades igår och så glada miner det blev. 

Fått blomsterbud idag! Så Fina och doftar ljuvligt. Tack Fine! Det lyste upp! Du lyser upp! 






Tog tåg idag för att fira min Far som fyller. Klart jag hälsar på mina små då med! Pappa kom och hämtade en väldigt trött dotter. Åh, jag somnade till på soffan hos Pk. Verkligen knockout. Ingen vila alls idag knappt och det kändes. Kommer vila betydligt mer imorgon. Pappa firades och mysig att få komma hem till dom och träffas en stund. Tiden har rusat iväg under kvällen. Väl hemma så trött och illamående. Sista målet fick bli kvarg och en kopp the i soffan. Solsidan på tv och luftat samt lagt om såret. Vilket kli jag har på hela kroppen. Blir ju tokig. Sen läste jag på biverkningar av Morfin. Jaha, klåda. Brukar inte läsa lappen som kommer med. Det viktiga med medicinering brukar man få veta. Men jag började undra varför jag fnattar och fnattar. Började tänka på Solsidan och väglöss. Ett avsnitt när Mickan och Fredde har besök av sådana. Ha ha! Nu sitter jag och flinar åt mig själv och mitt tokiga huvud. Får väll klia och fnatta vidare. Nu somnar jag säkerligen, förhoppningsvis snart....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0