Gojipistagebröd/bullar

Ännu en gång ett lyckat bak från BlendingBliss
& Cecilias härliga bakmix Gojipistagebröd!
 
Jag gjorde såklart både bullar och bröd och även denna gång lyckat resultat. Även om jag anser mig vara duktig på att baka så är jag säker på att alla kan klara av att blanda : vätska (jag gjorde på vatten), ägg och riven ost. Ganska så skönt att inte alltid behöva "tänka" då man bakar så fullt ut utan atta blanda ihopa.
Ideérna sprudlar ju vad man ska ha till.
 
Både bullar & bröd blev delikata och med den goda skorpan som ska finnas runt bröd/bullarna. Jag penslade med ägg och toppade med pumpafrön. Blir en sådan härlig höstfärg med pumpafrön och när man sedan delar bullarna eller skär brödskivor kommer alla fina pistagenötter och Gojibär fram. Både smaklökarna får njuta och så även vårt andra sinne. Vår syn. För det är nog inte bara jag som äter delvis med ögonen. En fröja för ögat och för mun ännu en gång.
Sinnena får en upplevelse och jag kan inte annat än att varmt rekommendera även denna mix!
 
 
 
Här bakades det och avnjöts nybakat i veckan!
En med sylt från Walden Farms och en med min hemmagjorda Nutella. YUM!
 
Dagens fastebryt blev Gojipistagebröd med kokt ägg och mjukost. Till detta för att riktigt piggna till resten av arbetsdagen, en Celsius.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0