Plast

Jaha, onsdag och även denna dag skiner solen och alla går sommarklädda. Underbart! Kaffe och mys med barnen innan det var dags för förskola och skola. Jag var på utvecklingssamtal med Liten idag och han sköter sig bra, allt går toppen. Lias är väldigt förtjust i traktorer och eftersom det kör traktorer mycket utanför stängslet på förskolan så brukar han stå och titta där, med händerna bak ryggen som alltid. Han är lite rymningsbenägen nu. Försöker med alla medel här hemma att ta sig ut. Pallar, kruxar med låset och pratar för sig själv på sitt språk. Ser och låter väldigt kul ut.
Ted Tuffingen lufsar coolt på skolgården med sin väska på ryggen, jag tycker han ser så cool ut. För mig är han ju coolast av alla. Snart har han sommarlov och jag skulle vilja haft han på simskola...Hm...
 
Jag är nyss hemkommen från Tandis, det lilla hålet lagat och besiktningsprotokoll har jag fått. Ingen bedövning men jag ryckte minsann till då Tandis började borra. Jävlar vad det är obehagligt! Jag lovade sedan att vara stilla så jag slapp bedövning.
- Titta som hon kämpar lilla tjejen!
Gjorde jag med, härdare ut och tänkte i mitt stilla sinne att detta ska jag fan klara. Done, klart och plast i tanden och i en annan. Lite bonus till stammkunden...
Nu sitter jag och väntar på att köra till banken och sedan får vi se vad dagen har att erbjuda. Lite orolig för min store Katt här hemma. Han kissar på samma stället i källaren, gör det i perioder och gör det nu igen. Argh, det är inte kul att komma ner var och varannan morgon i källaren och torka kattpiss. Luktar apa och doften är så svår att få bort. Hur gör man? En UVI har Izor haft innan, men då kissade han på mjuka saker. Detta är nog mer revir (om jag känner honom rätt). Vad tar bort doften? Kan dock inte ha de annat än nere i källaren på natten nu när det är sommar, fästingarna är enivsa och jag vill inte ha de kräken i sängen. Känns lite buhu att ha de ute, ahhh...Katter Johanna, de kan vara ute. Men tänk om räven tar dem?



Ted & Mamma, tidig morgon på 7-årsdagen. Plockar upp sina Skylanders och mamma får sitt morgonkaffe innan jobb. Tidigt men ack så mysigt hade vi!

Countdown har börjat, 9 dagar kvar. Pirr i magen.


Kommentarer
Postat av: AnnaMalin

Sv: Förstår dig, det är svårt! Men du gör precis som du själv känner för och skriver du om det kanske du skriver för din och näras skull om inte annat, trots att du inte fick respons nu. Kanske kommer fler frågor sen om du vill dela med dig.



Med oss är det bra! Fick njuta lite av värmen på em, såå skönt! Hoppas du haft en fin dag! KRAM

2012-05-23 @ 21:08:07
URL: http://annamalinsrum.blogg.se/
Postat av: AnnaPannaA

Finigar. Skönt att tandis gick bra!! :D Allt bra Johääänna?



Visst är det härligt nu med värmen som äntligen kommit? Ni har dessutom BRA mycket varmare än oss här uppe! :D

2012-05-24 @ 12:01:55
URL: http://annapannis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0