Cirkeln är sluten

Äntligen!

Ja, kaffekoppen är en ständig följeslagare....

Kan inte nog tacka för all hjälp dessa tre dagar!

Tänk vad det gör om man får en hjälpande hand/händer!

Vad mycket som hänt här hemma och mycket som bara förhalats har nu blivit gjort. ÄNTLIGEN SÄGER JAG! Veden är kluven. Idag startade jag klockan 8 efter mitt morgonkaffe. Klockan 8:30 kom Farmor Ingrid och började lava in.....Sedan vid 10 kom Farmor och Farfar och nu var arbetet i full fart. Med Metallicas "Fuel" i öronen och Tina Turners "Simply the best" har jag trallat högt och musiken har följt mig hela dagen. Åke kom på besök och vi drack en kopp kaffe, frukost ute i det gröna. Är inte det underbart så säg? När det var mycket mannar ute så tog Farmor hand om Lias och jag klippte gräset. Jag vi har det grönaste gräset på denna grusväg. (Gödning, järnsulfat och klippning sällan är receptet). Patrik har nu gjort att cirkeln på framsidan är sluten. Så fint! Liiiite mer makadam så att det blir jämnt och trappräcken ska byggas. En rabatt till att fixa (inte den på bilden för den är full med blommor nu). Sedan kan jag njuta av en vacker framsida! Ska ha en liten lykta på trappräcket med. Ja, jag vet minsann hur jag vill ha det. Grabbarna åkte och blev klippta, inte den lille busen dock. Ted är nu redo för lite värme ;) Jag har hela kvällen hållt till nere i grovkällaren. (Nästa prjekt måla tvätt stuga inleds i höst). Nu är det så rent, fräscht att alla drummla verktyr borta....ser ut som en tvätt stuga och som jag har sletit. En kvällspromenad och nu ska jag knäcka lite nötter......

 


Kommentarer
Postat av: Fröken M

Gud va härligt, och va fiiiint !!!

2012-08-05 @ 21:42:04
URL: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0