Ettochetthalvt år

Älskade Lille Gosse, idag är det 1½ år sedan jag fick upp dig på mitt bröst. Efter en stund öppnade du dina mörka ögon och tittade nyfiket på världen du kommit till. Såg din mamma för första gången och mitt hjärta smälte. Hur du varje dag sedan den dagen, sedan den tidiga morgonen den 24 mars 2010 var dag ger mig så otroligt och oändligt mycket kärlek. Så ofantligt ofattbart hur man kan älska ett barn. Du var i min famn länge och jag ville inte släppa dig. Har väntat så länge på att få träffa dig, och i skrivande stund trippar du runder med dina små små fötter på vardagsrumsgolvet. Du drar ut en stol nu, och undrar vad mamma gör. Hur jag första natten inte kunde sova, trots att sömnen inte varit den bästa på ett bra tag kunde jag inte slita mina ögon från dig lilla liv. Jag var uppe ändlösa timmar och bara studerade dig den natten. Kunde inte förstå att du var ute.
Jag minns att jag tänkte:
- För mindre än ett dygn sedan låg du i min mage. Nu är du HÄR hos mig i min famn.
Nu drar du i stenarna på bordet och din Pappa försöker att stoppa dig. Vi vill ju inte ha prydnadsstenar i hela huset.

Idag har favoritmaten stått på menyn, Spagetti och Köttfärssås. Till detta lite vindruvor som är en annan gottefavorit. Du har fått bada som du älskar, vara ute och traska. Vi har busat i sängen och spelat tv spel. Mamma har tokfotat dig!!! Du har glatt ställt upp och smilat upp för kameran. Det roligaste var nog Iphonen, du kunde ju se dig själv där och log ännu mer. Skrattade åt dig själv och pekade på skärmen. Fick både pussbilder och andra fantastiska bilder som jag inte kan sluta titta på.  Men nu är du trött. Så trött och ögonlocken är tunga.
Vi har firat dig ikväll, sjöng för dig och du stod stolt som en tupp upp i stolen. Med armarna bak ryggen och log under skönsången. Inte var dag man skålar med mjölk. Men du var så nöjd och glad. Du skrattar och mammas hjärta slår volter.
Finner inga ord.















 



"När trollmor har lagt sina elva små troll, och bundit fast de i svansen. Då sjunger hon sakta för elva små trollen, det vackraste ord hon känner...
Åh aj aj aj aj buff, åh aj aj aj aj buff. Åh aj aj aj aj buff buff, åh aj aj aj aj buff"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0