Dance

Godmorgon...Eller förmiddag nu, jag har landat. Barnen små på sina dagliga aktiviteter och mor i huset lutar sig nu tillbaka med en kopp. Idag ska instuderingsfrågor göras, och en film ska ses. Får se om jag hinner med lite annat med. Efter lunch går tiden så fort alltid. Lite pulsaktivitet skulle hinnas med, men jag tror att jag kommer höja pulsen ikväll på dansgolvet. Ohh jäss!
Var sjukt längesedan jag var UTE OCH DANSADE. Dansar gör jag hemma med, tro mig. Jag och Kidsen brukar ta en svängom. Älskar att dansa och fast jag inte är så bra på koreografi som en annan vacker Donna vid namn Tina min så dansa utan koreografi. Minns så väl första gången jag och Tina vi "lekte". Jag var 12 och Tina 11. Hon tjatade sig till att få komma hem till mig och leka på bussen. Nej nej nej sade jag. Jag vill inte. Men, hon följde med mig hem. Sedan den dagen har vi varit bästaste bästa vänner. Den dagen så dansade vi. Ur högtalarna skrålade "Do you the right way" med Consoul. Minns ni Consoul? Efter det var vi med i många estetiska uppvisningar i skolan, och må de banden brinna. Ha ha. Vi har dansat mycket till en av bådas favoritfilmer: Dirty dancing och "Time of my life". När jag hör den låten så tänker jag på vår tonår, och så kul vi hade jag och Tina. Minnen som jag kan förnimma med en sång.
Hon är min inspiration när det gäller dans. Så som hon rör sig får mina nackhår att resa sig. Ser fram emot en uppvisning snart som vi ska på. Som sagt, ikväll ska det dansas satan: Jag och Ida på dansgolvet. TJOHO!
 


Kommentarer
Postat av: Tina

Åhh ÄLSKADE vän! =) Du är min inspiration i såå mycket ska du veta! Och JA vad kul vi hade i våra tonår =) Som vi busade haha ;)



Älskar dej min bästa vän! <3

2011-09-09 @ 12:59:55
URL: http://livinglovinlaughing.blogg.se/
Postat av: Tina

Åhh ÄLSKADE vän! =) Du är min inspiration i såå mycket ska du veta! Och JA vad kul vi hade i våra tonår =) Som vi busade haha ;)



Älskar dej min bästa vän! <3

2011-09-09 @ 12:59:57
URL: http://livinglovinlaughing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0