Fis

Åh, en vecka plus utan kolhydrater. Inte lätt att låta bli den förbenade pastan. Blir till att äta kokt blomkål var och varannan dag. Fått tips av Kollegan Pia om bönor så bönor proppade med proteiner ska införskaffas. Jag ska även ta tag i ett storbak här hemma är det tänkt. Vågar icke köpa GI bröd i affären. Inga problem alls detta, förutom pastan då. Spagetti är ju såååå gott. Jag har även börjat testa på måltidsersättningar proppat med proteiner. Nej nej nej, jag lever inte på shakes. Absolut inte, skulle visst kunna testa på det bara för att se vad som kan hända (kul att trixa med kroppen under kontrollerade former). Men inte då man tränar. Har man fysisk aktivitet så måste man äta, mest proteiner som bygger upp kroppen ända in på cellnivå.
Vadan detta hopp nu då? Jo, envis som jag är. De där envisa små kilona som inte vill ge med sig. Antar att min kropp är så van vid min kost och träning nu så att gå ner de där kilona är en omöjlighet utan att ändra på kosten. Har pratat med Dietist om detta och hon gav mig rådet att skippa kolhydraterna helt ett tag. Prova på att äta mer och med jämna mellanrum. Ganska så dålig på att äta och då går kroppen på reserv.
EN BRA BLSK KURVA är a och o. Det är nog det främsta jag behöver tänka på! 
Ska jag nu bygga lite "mullor" så är protein ganska bra att boosta kroppen med. Vi får väll se vart jag hamnar. Det är både sunt och snyggt med muskler. Sen hoppas jag på att bli lite mer fighter i mina tama armar.
 Väntar med spänning på min GI kokbok som beställdes med lillebrors jultidningar i September månad. Tänk redan November nu. Jisses.
Ja, Gi är en bra kost att hålla förutom detta gasiga bullret i magen. Kan vara så att min kropp är så proppad med fibrer nu med. Inte vet jag....Känner mig dock mindre spänd och uppsvälld om magen min. Känner mig redan lättare, även om det är hjärnan som lurar kroppen nu. Fler som har tips om GI? Verkar vara en "ute trend" nu. Alla anammar LCHF vilket jag inte känner att jag vill prova ens. Att inte alls få äta frukt är inget jag är intresserad av. Big no no för mig, men kul att det passar andra.  Tips är välkomna. Nu ska jag fisa vidare i soffan...

  


Kommentarer
Postat av: Maria

Att du orkar engagera dig i några kilon, du är ju fin som du är! Låter som värsta klyschan men det är ju sant.

2011-11-09 @ 10:51:42
URL: http://twitter.com/#!/Maria_Magnusson
Postat av: teddy

Tycker som förgående talare. Inte behöver du gå ner något över huvudtaget! Du är så jäkla snygg men man känner ju sin kropp bäst och vet vad man mår bra av.

Så därför säger jag lycka till.



kram på dig och fis på :)

2011-11-09 @ 12:44:00
URL: http://caitlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0