All star

What a fab day! Morgonen bestod av att lämna Tedden på dagis och eftersom jag hade så gott om tid...Så fick Ted visa för mamma trädet han lärt sig att klättra i. Min Store kille nu ju. Efter det hämtade jag upp Sockersöta Pia och vi begav oss in till en Psykologilektion. Som vanligt mycket intressant. Jag tror vi hade kunnat sitta och diskutera hela dagen i klassen. Väl ute såg jag min Tina och blev så lycklig. Hon skiner som solen nu, och det känns så härligt.På vägen hem fick jag en smärre chock. Jag ser två SMÅ barn vid sidan vägen på trottoaren. Jag är på helspänn och beredd på att bromsa. Saktar in och mycket riktigt springer barnen ut på vägen, tjoar och tramsar på vägen. Jag rullar sakta förbi, barnen står på andra sidan och gör grimaser vid sin grind till huset. I husdörren står en vuxen kvinna, syster, kusin eller mamma inte vet jag. Men hon står och skrattar! Hon skrattar!!! Hur i hela helvete kan man stå och skratta. Hur kan man låta en grind stå öppen på en så trafikerad väg, hur kan man låta en grind så öppen överhuvudtaget?? Vad fan tänker folk med? Jag var arg så jag skakade och var ett hårsmån nära från att vända bilen och läsa lusen av den vuxne kvinnan. Jag var så arg och chockad. Tog en stund att smälta det, skakade som ett löv...
.  Hem hem hem och Liten sov i sin säng, så vi inväntade honom och åt lite lunch i form av den goda Grönsakssoppan. Vi körde sen in till Skopunkten, jag suktade efter Converse skor. Jag vände och vred på Skopunkten skorna. Ted blev stolt ägare till tre nya par, två par coola streetskor och ett par gympaskor. (Shoppingfingarna har han ärvt av mor sin) Eftersom jag fick veta att tydligen har barnen skor på gympan. Ted berättade det, och att barnen (vissa) trampar honom på fötterna eftersom han inte har skor. Som mamma köper man såklart skor till gossen så han slipper bli trampad på fötterna. Men förklarar för honom att han nu inte ska göra samma dumma sak mot sina kamrater.
Nobody mess with my kid! I tell ya....
Jag lade tillbaka dessa copy Converse och insåg att jag inte ville ha dom, hittade dock ett fynd. Lite sent, men kan vara till nästa höst. Ett par svarta stövlar som jag letat efter stövlar!!! Nu sent så hittar jag ett par till pangpris! Dom får invänta hösten, och löven på marken. Tina den lille fyndisen hittade tre par skor, och ett par såå snygga dojjor som tyvärr inte fanns i min size. Snyft. Vi får köra dit snart igen Honey!?  Vi körde sedan till TEAM SPORTIA och där stod dom, ett par svarta vackra Converse. They became mine, my own....my precious. Hmmmm...
En grovdammsugare kom vi även hem med och en ny bra bilstol till Ted. Kört på tok för länge med endast bilkudde. Farligt och ansvarslöst jag vet...
Lias var ganska så trött på bilen mot slutet, väl hemma fick han krypa loss och klappade som en tok. Det nya han gör nu, klappar med sina små händer och svänger på kroppen då han hör musik. Gulle ungen!
Nu har vi landat, barnen sover och vi ska väll se lite på dummburken ett tag innan två trötta småbarnsföräldrar somnar gott dom med.

 

 

Kommentarer
Postat av: MammaMorran

Hej fina du! Och förlåt att jag inte svarat på ditt jättefina mail- läste det flera gånger i Gbg och det underlättade massa för mig! Har lite frågor o funderingar så jag mailar snart!

Massa kram!



Ps. Du är galet snygg på korten!:-)

2011-03-30 @ 21:32:20
URL: http://mammamorran.se
Postat av: teddy

stoooora killen som klättrar i träd och grattis till nya stövlar :) Det finns ju alltid en till höst vettu :)

2011-03-31 @ 08:51:08
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Tina

Klart vi kör dit snart igen gumman min! =)

Kanske kan ta Väla snart, och min favvobutik Gina Tricot?! =)

Puss!

2011-04-02 @ 17:49:15
URL: http://livinglovinlaughing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0