Vitt vitt vitt

Förmiddagen var ganska så grön, eller inte på alla ställen. Jag spenderade denna förmiddag med att klippa vårt väldigt pinsamma långa gräs. På ena sidan (framsidan av huset) växer det som ogräs och var så långt. Men åh så tjusigt med nyklippt gräs. Doftar ljuvligt! Gick relativt snabbt, börjar få in knycket och har min lilla runda. Klipper alltid lika var gång. Lite blommor hade farmor odlat till mig så jag och katterna planterade de..Ja de stod intill mig och jamade för full hals. Klappa, plantera, klappa, plantera... Fick besök mitt i lucknertagningen av Erica och Tina mina fina. Lite kaffe och tragg. Sen var jag och lämnade bort våra köksluckor. Åh jässssss! Äntligen ska köket nu piffas till lite. En budget renovering men det behövs i detta ack så mörka kök. Det jag avskyr mest i huset. (Ja inte så förtjust i badrummet eller källaren heller) Det tar sig i vårt lilla tomtehus. Älskar att se fina förändringar. Det växer sakta fram. Som sagt tacka vet jag lite färg. För kvällen har spenderats med (så fort Liten bus somnade) att måla bröstpanel en gång. Precis klart. Så ljust redan i vårt annars så dystra kök. Som sagt det tar sig....Nu stämplar jag ut för dagen. Hemska hemska mörka bröstpanel, du är snart borta! Då ska jag med lycka stå i mitt kök och baka en härlig kaka!!!! Måste ju ha att göra, av att tänka blir man tillslut lite knäpp. Ha ha ha ha...

 

Kommentarer
Postat av: Helena Bernsheim

Vi mÅlar med vårt kök.. Blir vitt vitt vitt med.. Men oj vilken skillnad det blir för en liten peng.. Här blir det även nytt kakel uppsatt.. Så skoj att lite färg gör så mycket:-)

2011-06-15 @ 23:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0