Hembygdsparken

En dag med mina små och vi var precis på väg ut, vi skulle cykla men öppnade dörren och regnet öste ner. Vi satte oss i bilen och styrde kosan in mot "Storstaden" för att äta lite middag hos Farmor och Farfar. Sen var vi ute i tre timmar i det härliga vädret. Vi gick ner till Hembygdsparken och barnen lekte på lekplatsen. Ted hittade kompisar att busa med och Lias var som besatt av grusen. drog den mellan sina små fingrar hundratals gånger. Om och om igen... Farfar bjöd på glass och visade vattenfall i Hässleholm. Han hade ju 100 historier att berätta om varje träd han såg. Han är helt omöjlig, och är aldrig tyst vad jag kan minnas. Vi spenderade nästan hela dagen i solen. Väl hemma hos så bjöd farmor på en kopp. Killarna nöjda efter en busig dag. Mamman med.
Ikväll är bröstpanelen i köket målad för andra gången. Jag har målardille nu känns det som. Men åter igen så trött på det mörka köket. Gör så mycket en budget tillåter. Och som jag faktiskt kan med ;) Kul att se ljuset växa fram. Nu är jag flätad och trött...

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0