Lias Karl Daniel



Nu är vår lille Gosse döpt. Vi hade ett så fint dop för vår Lias i Vittsjö kyrka.

Morgonen var lugn och såklart blev det lite stressigt innan vi skulle åka, men så är det alltid..ha ha.
Väl framme i kyrkan, alla samlade och efter predikan och psalmer så döptes vår Liten.
Jag läste en dikt och Emily läste bibelorden. Faster Helene sjöng i kyrkan: Välkommen hem och Calle fick assistans av Storebror Ted att hälla vatten i dopfuntet.
Jag döper dig....I faders och sonens och den helige andens namn. Amen. Liten Lias var trött och skrek när han fick vatten på huvudet, men somnade i Fasters famn sen.
Tryggare kan ingen vara sjöng vi och det var så vackert allt.
Gudmor Katarina, Faddrar Emily och Erica var med och sen var vi alla i församlingshemmet och där åt vi mat. Svärmor och Mormor Marianne stod för maten. Katarina för chokladtårtor och Farmor och Farfar för LIAS tårtan. Kakor som jag bakat och under tiden öppnade vi alla Lias fina presenter. Så mycket fint han fick!

TACK TILL ALLA SOM VAR MED OCH Förgyllde Litens dop. Varför fick han nu dessa namn?

Karl efter min Pappa, hans far och Kusin Erik. Vår Konung heter med Karl fast med C och det fick bli med K eftersom min Pappa stavar det så. Ett vackert namn. Daniel efter min Farfar såklart. LIAS blev hans tilltalsnamn och det tvistades länge om vad han skulle heta. Men Lias föll sig naturligt och vi tyckte det var vackert!























Fick jag nu se Vickan i LÖRDAGS....Jo minsann! Fick se Vår Kronprinsessa i kortegen med sin make. Fick krama JOSSE och dricka kaffe med flickorna. Fick se mycket! Har varit så trött idag, och sov bort hela kvällen med Liten. Ska gå upp och sova igen...hoppas att man är utvilad imorgon. Var på min besiktning idag med. Allt var bra och cellprov togs för första gången. Nu har man det gjort med! Maken slutade tidigare och hade barnen i väntrummet. Sen hade vi lite ärenden på stan med och Lias var i Babybjörnen intill sin Pappa. Nu ikväll har mina två största pojkar revit badrum och jag har sovit med liten i famnen. Jag stoppade tiden lite. Fanns massa jag skulle gjort, men jag slöt mina ögon och snusade på Liten istället.....





Och sen kom HON! Bilderna ska skyddas först innan dom visas. Sen ska Jossan och Ems med ha dom. Nu ska jag amma liten som är lissen ögat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0