En karusell

Var det igår vill jag lova!

Första mammalediga dagen utan make hemma. Ted skulle till dagis och vi var där faktiskt klockan 8, trots att jag haft en Liten Lias som varit vaken om natten. Lyckligtvis så sov han den lilla stunden och stunden då jag var i affären. Sen när vi väl var hemma så....ha ha. Ted var så duktig och klädde sig själv och hjälpte sin mamma så gott han kunde. En dag med bara Lias mys på förmiddagen, sen var vi ute och gick i det vackra vädret jag och Lias. Men sova skulle han icke....nej nej. Han har så ont i sin lille mage sedan han fick in shunten..Kniper och han kråmar och ålar sig. Ska helst ligga på mig hela tiden.

Väl hemma ringer jag några samtal som måste göras medans jag ammar (bokar dop mm), det ni..Måste man så måste man. Hämtade hem en kille från dagis som väntat på sin mamma och lillebror.
Får besök av Helene och Erica med barn sen efter en liten nap ska Lias ha mat igen, mat mat mat...amma amma amma..
Maken kommer hem till en nerspydd fru som antagligen nu såg ut som en zombie. Vi bestämmer oss för att åka in till CSK med Liten. Han är inte nöjd, skriker och vill inget. Vi lämnar av Ted hos svärföräldrarna och kör in. Han blir undersökt. Väger 3710 så han har gått ner lite, Huvudomfånget är nu 38.8, växt 3 mm men det kan växla mellan måttband med. Tur att vi är med och mäter för alla mäter olika. Vi vet exakt hur vi mäter hans huvud ju. Tempen var bra och läkare Karin sade att han är så fin. Precis så fin som när hon undersökte honom då han var 3 dagar gammal..Men eftersom dom inte visste riktigt så blev vi inlagda jag och Liten. Prover som ska tas och ha honom under bevakning.
 
Vi får rum på Barnavdelningen och där skulle jag spendera en natt. Kallt i rummet och huttrade gjorde jag. Obekväm säng och allmänt omysigt rum. Går inte att jämföra med Lund....
Patrik handlar lite till oss och sen tittar vi lite på Hockeyn (brukar vi göra då vi är på sjukhus...ha ha)
Natten var tuff, Liten somnar äntligen efter att ha varit vaken i stort sett i 12 timmar, bara småsnuttar har han sovit...då vill dom ta prover vid 23. Nej nej sade jag, nu ska jag sova innan jag svimmar. Vi fick sova i en timme. Det var skönt trots att jag bara sov en stund eftersom jag frös och frös...

Vid 00:15 är det dags för prover. Blodprov i huvudet. Jobbigt att han var så ledsen och tänk själv att vakna och sen blir stucken i huvudet! Han skrek och dom fick hålla honom, lite socker fick han men...inte mycket til hjälp. Jag fick sätta mig ner med huvudet ner, jag höll på att stå och svimma. Stress oro? Kan vara det, eller?
Sover gör han sen en liten stund, sen efter 4 är han vaken i stort sett til 7...sen sover vi i en timme. Frukostdags och sen rond. Träffar en mindre trevligt läkare, eller trevlig men jag är inte dum!
Bara så att jag skulle veta...Vi söker hjälp när vi tycker att han inte mår bra, men det är DOM som avgör om han inte är bra...Så det svaret fick jag. Sen kom pojkarna och hämtade hem oss.
Kvällen och dagen har varit tuff, speceiltl kvällen. Han sov i 2 timmar (wow) i eftermiddag efter mat, men sedan 17 har han varit vaken...sovit i 2 ggr 10 minuter...Klockan närmar sig 22 och Liten kräker mycket. Måtte detta bara vara dum dum mage och inget annat. Nu myser han på pappas bröst, jag har en liten "paus"...Patrik var och tränade ikväll och Ted var så duktig! Han badade och hällde upp badvatten helt själv! WOW! Vilken kille!




Mamma & Lias ikväll. Det bästa som finns, mammas eller pappas bröst!!!



Powernap!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Stackars Liten=( Tur att han har en sån underbar familj! Många kramar till er från oss i Tormestorp! <3

2010-04-21 @ 07:37:54
Postat av: fine

Åh stackars lilla Lias :( och Johanna, du är så stark. Jag hoppas att magsmärtan avtar snart och att du också får styrkan tillbaka. Tänker på er! Stor kram

2010-04-21 @ 08:51:31
URL: http://fine.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0