Tänk vad bra jag har det

Dagen började med en lilleman som var SÅ DUKTIG! Vi snoozade lite länge, men han var så pigg idag sen!
Kom 20 minuter för sent till "dagis" och idag gick det så bra att lämna honom. Tror att det var tur att jag var så hård innan. Det ger nytta nu ju. Fast det har kommit fram att det finns gott om elaka barn. Fy bubbland. Jag säger INTE att min pojke är en Ängel, men elak är han inte. Det är aldrig något vi lärt honom.

Hem och laddar kaffe, sen kommer Lilla Farmor och Farfar. Ett ordentligt ryck i min trädgård, vilket behövdes. Gräset klippt en sista gång
Räfsat alla löv (en gång till sen är det slut på räfsande för denna gången)
Klippt buskar
Rätat och stöttat upp ett äppelträd som växer snett och vingt. Nu hade jag stört mig på det länge nog.
Burit ris
Rensat rabatter
Flyttat och donat med krukorna

Nu ser min trädgård respektabel ut, men vill ha mer stora buskar att plantera samt något mer träd.
Funderar på ett körsbärsträd som ska symbolisera "barnen". Dom är så vackra ju! Liksom barnen.


Så till våren kommer ett vackert Körsbärsträd att flytta till vår trädgård, synd bara att dom inte finns att köpa "fullvuxna"....

Medans vi påtade i trädgården var Erica min inne med Emilia. När jag kom in och vi var klara efter att vi varit ute sedan 9 på fm så hade hon en överraskning.
Jag tog det som en stor överraskning, hon känner mig väl.
Hon hade monterat ihopa spjälisen till bebis.
Spjälisen som Ted nanade i när han var BEBIS! Som PAPPA Patrik monterade ihopa då.


 


Gissa om jag blev glad! En skruv fattades så det får Pk ordna imorgon, madrass har Erica en extra så i veckan ska det tvättas spjälisskydd och täcken, kuddar och lakan!!!!! En liten tös som ska låna den lite först.
Emillia såklart! Som jag längtat efter att ta fram spjälsängsskyddet och täckena igen ;) Imorgon ska det tvättas!!!!!! Vilket påslakan ska jag välja?? Hm...
NU VILL JAG BOA ÄNNU MER...Funderar på att ta ett ryck i hallen till helgen...Får väll se vad herr K säger om det.

Erica bjöd mig och Ted på middag. Kåldolmar, sås och potatis. Teds favorit och en av mina favoriter med. Kaffe och girltalk ;) Eller Dea var med på ett hörn med såklart.
Kommer hem och Ted får se en film sen somnar han gott. Duktig kille!



Tänkte visa BEBIS FÖRSTA SAKER.

Har endast köpt tre saker till bebis än sålänge..Jag har lagt band på mig själv....



Nappar, tyckte om trollsländan/fjärilen...



Första speldosan, ett lamm..Bäää Gissar att denna bebben kommer tycka om Lamm. Precis som Moster Lina.



Första Kramisen! Mycket vikigt! Detta är bebbes första gosedjur. Jag som är tokig i mjuka gosedjur (har 100 själv) ser detta som supervikigt. och har kvar alla....min favorit"nalle" en rosa kanin har sin hedersplats. efter alla gånger han tröstade mig då jag var liten... Teds första gosedjur var en Nalle, en Teddynalle. En liten Ted. Köpte den med innan han var född. Så ett lamm syftar kanske på en bebis med...Nej säger inget, vill inte säga vad jag tror....ha ha ha. Eller avslöja namn. Ha ha ha..

Avslutar med en bild på en mamma från i lördags i vecka 22 (21+3)



Morgondagen har massa kul att bjuda på med. Nu ska en trött mamma sova....

Kommentarer
Postat av: Fine

jag blir alldeles till mig! Vad har du väckt i mig johanna? en bebislängtan? ojojoj! ;) Jag vill bara läsa mer om den lill- där inne.



När vi var i Japan i våras så blommade tusen och åter tusen sakura (som körsbar heter på japanska) och det var så VACKERT! TYcker absolit ni ska plantera ett sånt!

Själv har man en gran som hedersträd, pappa planterade varsin. Inte så himla vackert kanske ;)



Och snart kommer det paket till dig, jag la det på lådan idag, tyvärr efter kl 17 så det kommer förmodligen på onsdag. Den som väntar på nåt gott? KOmmer lagom till v. 23? :D



Puss och kram!

2009-11-09 @ 23:16:08
URL: http://fine.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0