ÄLSKADE FARFAR

Ja, gårdagen bjöd på en väldigt otrevlig överraskning!
Farfar min har legat på sjukhus, hjärtflimmer och ambulansen fick hämta honom torsdag natt.
Lilla Farfar orkade inte komma på kalaset igår, och orkar han inte så mår han inte bra. Han var hemma och tittade på skidor istället. Vilade på soffan och åt gröt. Vad vi saknade honom!
Efter en lång dag med kalas och gott kaffe så körde jag hem Farmor, hon ville bara hem till sin Daniel. Åh!
Det var så härligt att se hur deras ögon glittrade när dom såg varandra!
Farmor berättade vad hon hade sgat när farfar åkte iväg i ambulansen:
- Gå inte ifrån mig Daniel!
Åh, Farfar är hemma men är matt. Jag tyckte det kändes så skönt att krama om honom och ge honom en puss. Älskade Farfar!
Vet ni vad han sade till mig?
- Du behöver inte oroa dig Johanna, jag ska föra in dig i kyrkan!
Farfar JAG ÄLSKAR DIG och tänker på dig hela tiden, jag säger som Farmor:
- Gå inte ifrån oss nu!

Känns så skönt att dom är hemma och tittar på Vasaloppet idag och myser och rår om varandra. DET ÄR KÄRLEK!

 

Kommentarer
Postat av: Tinna

Underbart med den kärlek som ni har <3

Njut medan de finns kvar, jag hade ju samma kärleksband med min mormor, hon var ALLT för mig.

Imorgon ska vi hälsa på min kära morfar... förresten... du tar väl röstsedlarna från hans tidning hoppas jag !!!! Hoppas att helgen har varit bra.

KRAMELIKRAM

2009-03-01 @ 20:58:46
URL: http://tinnaochjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0