I vacker vinterskrud

Jag pulserade i snön mot tåget. Jag trodde faktiskt inte att när första snön kom så skulle det bli sådan kaos. Men tåget var sent, för sent för att jag skulle våga chansa att hinna till mitt pass. Blev en promenad och lite löpning. Jag sprang mest för att jag frös och var dyngsur. Fick flås och kom flåsandes in genom dörren.

Så massa mys blev det med dom små. Såklart sysslor som jag hann med men sen kröp jag ner till min lille och store på andra sidan. Mår ju prima där. Finemang och vi är redan en bra bit inne i Januari. Snön är så vacker  men lömsk för dom som inte förstår sig på den. Kanske borde fler faktiskt respektera snön och graden av att tänka lite extra när ett fordon framförs.

Jag tog mig helskinnad till jobbet och stämde av med Pappa som fyller 53, båda farmor och farfar ( jag har ju lyxen att ha två) för att se hur det var med dom i snön. Jag tänker tillbaka på Julen 2016 med glädje. Så fint att ha dom äldre samlade. Stämnings/kärleksfullt precis som bilderna nedan.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0