Gå i ide

Åh, idag kändes det som om jag ville gå i ide som Björnarna gör.
Jag har varit så extremt trött hela dagen. Glömt saker, missat saker och snurrat till det helt idag. Enda lediga dagen och det var nog behövligt. Vi fick sova ett tag idag iallafall, vaknade av att Izor hulkade. Det rann sagel ner från hans lilla mun. Han fick kräka lite och sedan blev han pigg igen. Jag blev lite orolig. Kaffe på det och sedan kickade vi igång dagen. Innan jag visste ordet av var det dags att åka för att bli klippta jag och småpojkarna. Jag startade och det var nog ganska så smart, medans Lias var lite lugn och kollade runt med största vaksamhet. Ted blev grann och sedan var det Lias tur. Han satt inte still mer än en halv sekund och uppdraget fick avslutas. Josse gjorde så gott hon kunde, och nu kan han se iallafall. Han är ju så långhårig, men längden ville jag behålla. Lite charmigt...Han får ha sin lilla frilla ett tag till. Josse hade så rätt i att inte skrämma upp honom i onödan. Nu har han provat iallafall och vi tar ett ryck sen igen. Jag fick avklippt en bra bit som vanligt, kan det varit en 8-9 cm? Men som vanligt så säger Josse att det inte märks. Men visst känner man det. Helt underbart vilken skillnad det blir på håret. Lika nöjd varje gång även om det aldrig blir någon större förändring.
Jag körde sedan vidare till Tyringe, och tittade på Våningssängen som ska flytta hem hos oss till barnen, pratade lite snabbt sedan var det tre sömniga som körde hem. Kvällsmat och chokladbullsbak. Barnen nattade med trollsaga och hade jag inte varit så envis så hade jag nog somnat på soffan med de i eftermiddag då vi kom hem. Men inte kan man väll sova bort en tidig kväll. Har inte ro till det, även om jag var så trött så att jag mådde illa. Så mycket att göra så mycket att stå i. Men en fyrdubbel sats chokladbollar i frysen nu. En av alla kakor som ska bakas till kommande viktiga kalas. Nu är även tidingen mailad med, klart Lias ska vara med i NSK...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0