Skatorna bråkar

Det var ju himmla rent vad det ska bråkas utanför. Skatorna pickar på varandra och ger sig på fjädrar och allt möjligt. Inte konstigt att vår katt fick prygel häromveckan. Ja, de anföll min STORA hankatt. Flög mot honom så vi fick kalla in stackars katten Izor som var livrädd för "dom flygande farorna"...
 
Kiddolinos sover än men inte mamma i huset. Ja, sant jag vaknade kaffesugen. Betalt min Gina faktura och det kan väll vara gott innan man reser. Veta att det är check med sådana saker...Har fått i mig en kopp gott kaffe och njuter av lugnet. En kväll extra på jobbet ikväll och det tackar vi ja till. Som skötare tjänar man inte stora pengar. Men jobbar man extra så blir det lite mer klirr i kassan. DOCK har jag ett jobb jag trivs med! Det absolut vikigaste för mig och att veta hur man sedan vill gå vidare och utevecklas inom Psykiatrin. Ganska så intressant att man faktiskt KAN vakna upp och känna att DETTA ÄR RÄTT för mig. Just nu iallafall...
 
Hur är det med brösten då?
Det var ju ett tag sedan jag gjorde en "bröstuppppdate"...Det går fortfarande sakta men säkert framåt. Fortfarande inga värktabletter och därav att jag ska kunna känna när jag tar i för mycket. Då GÖR det extra ont vill jag lova. Jag vaknade inatt och skrek. Gjorde fruktansvärt ont och jag måste legat konstigt. Fina Ann ssk på jobbet kollade mina op sår nu i söndags och hon sade att dom ser mycket fina ut. Känns skönt att höra. Lite svårt att se det själv faktiskt. "Backen" kommer mer och mer fram och mjukare för var dag som går. När jag tittar på bilder från veckan efter så syns det TYDLIGT att dom "lägger sig mer och mer". Det ömmar fortfarande, sticker och kliar. Allt tar sin tid...
Då undrar många....Hur kan man åka till sol och bad om man är relativt ny opererad?
Jo, såhär är det. Enl min kirurg så är det en månad som gäller angående BAD. På söndag är det en månad sedan...jag åker på lördag. Min kirurg VET detta och har godkänt detta. Bara att fortsätta tejpa och skydda. Om det nu inte skulle bli infekterat men nu såhär långt efter så är det ganska ovanligt. Det "farligaste" just nu är solen. Solen solen solen! Här gäller det att skydda sina "sår". Ingen solexponering alls. Inget alls på ett år och om man kan inte på TVÅ år. Detta för att ärren då kan bli mer synliga. Men har man en bikini som skyddar samt tejp så ska det inte vara någon fara. Jag hade ju inte tänkt vara i solen utan...Ärren kan bli riktigt fula om man exponerar dom för mycket i sol. Så mina nya bikinis täcker väl och man får tänka på hur mycket man är i solen.
Ingen fysisk aktivitet än. Endast promenader....DET längtar jag med efter :) Lite svett och fys! 
Fortfarande dom som undrar, hur man kan skriva öppet om detta?
Jo, då tänker jag såhär. SÅ MÅNGA SOM HÖRT AV sig till mig nu och sagt att "jag vill med göra det" "tack för alla tips" "tack för att du delar med dig"....DET GER mig mycket! Att man kan hitta en "vanlig" blogg som innehåller allt och inte enbart en "bröstblogg". Här finns ett ansikte, dock inga bröstbilder men det får man ju förstå. Så många som ÄR nyfikna och det bjuder jag på. Jag står ju fortfarande för det jag gjort och kan ännu en gång säga att det har gjort att jag känner mig mer kvinnlig. Sedan ska man vara nöjd med den man är. DU ÄR VACKER som du är. Men detta är ju ändå MITT beslut och ingen som någonsin sagt till mig att "jag tycker du ska operera dina bröst". Min kropp, mitt val. Så jag tänker fortsätta dela med mig, för det ger inte bara mig...Det ger till så många andra...
 
 
 
Vittsjödagarna.....Slush och munk. Snacka om sockerchock!!!

Kommentarer
Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Ibland får man unna sig lite gott

2012-06-27 @ 11:21:38
URL: http://madelein.se/
Postat av: AnnaMalin

Fina du, jag gillar att du är öppen och att du delar med dig! :-) Härligt att det går framåt iaf! Vart ska du njuta av solen?! Om du stöter på den får du gärna skicka lite mer till Karlstad också ;-)

2012-06-27 @ 13:23:11
URL: http://annamalinsrum.blogg.se
Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Tack för titten! Ha en fin dag!

2012-06-28 @ 08:21:15
URL: http://madelein.se/
Postat av: AnnaMalin

Sv: Härligt att de värmer så! Jag är bara ärlig ;-) Ååå vad härligt, NJUT av det!! :-) Kan vara skönt att få lite mer tid med sig själv på ett sätt också, ta vara på det :-) Ja tack, solen tar jag emot med öppna armar!! KRAM

2012-06-28 @ 13:11:46
URL: http://annamalinsrum.blogg.se
Postat av: caroline

Skönt att det läker bra, tycker det är jättebra att du vågar skriva öppet om det. Det är ju ingen stor grej egentligen :) Hoppas ni får en underbar semester!! Kram

2012-06-28 @ 13:17:17
URL: http://juniochjag.blogg.se
Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Tack! Visst är det så. Jag har så många barn så det är nästan som semester att gå till jobbet men när den lilla börjar på dagis är hon 16 månader och det är så himla litet tycker jag :P

2012-06-28 @ 17:45:42
URL: http://madelein.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0