Liv och rörelse

Verkligen underbart att få tiden med barnen på morgonen. Gäller att passa på innan skolan börjar för Ted. Idag dock inte så lugnt då jag hade en tid hos Dr men mysigt ändå. Barnen var så duktiga och uppförde sig exemplariskt och då blir mamma glad. I bilen på väg hem så pratar jag och Ted hela vägen. Leker gissningslekar och  det visade sig att det inte bara är mamma som känner Ted väl. Det är även tvärtom...Ted känner sin mamma väl med. Lias tjoade i baksätet...
- Gummi, gummi!
Han har pippi på Tuggummi... 
Inte kul att lämna han idag heller, ledsen. Tårarna sprutade och han kämpade med att försöka ta sig till mammas famn igen. Både jag och Ted avskyr det. Ted sade:
- Åh mamma, man vill ju bara ta med honom igen. Bära honom!
Ja, att Ted är klok är inget nytt!
(Herregud han fyller 8....)
 
 
 
Jag gillar denna bilden.Jag tycker om bilder som inte alltid är bra men som ändå visar något. Som inte är personer uppradade längs med en vägg utan mer liv och rörelse. Så det faktiskt är!
 
 

Kommentarer
Postat av: Fröken M

Åhh... möhippan var fantastisk - helt klart en av dom absolut BÄSTA dagarna i mitt liv :)
Tjejerna hade ordnat med aktiviterer som de visste att jag skulle gilla och jag skrattade mig igenom i princip hela dagen :)

2012-08-07 @ 15:33:10
URL: http://frokenmela.se
Postat av: teddy

Du har så kloka och underbara små barn.
Tänk så mycket känslor de väcker hos oss.
Härligt att kunna samtala med grabbarna. Här hemma är vi fortfarande neandertalare men det går framåt...
puss på dig

2012-08-07 @ 22:08:17
URL: http://caitlin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0