Föreläsningar och gruppuppgifter

består förmiddagen av. Eftermiddagen och kvällen ska spenderas på jobbet denna måndagkväll.
En föreläsning som grep tag om mitt hjärta och ruskade om var en anhörig till en demenssjuk som berättade hur det är att vara anhörig till en demenssjuk. Nu sitter jag här på biblioteket och har så gjort i en timme. Inväntar mina kurskamrater så att vi kan skriva deras ord med på vårt arbete. VIPS så fick vi ett grupparbete förra veckan. Jovisst. Ibland kan det kännas lite tajt med tid, när det gäller vissa saker vi ska göra. Är som sagt en vuxenutbildning och de flesta av oss har en värld utanför skolan och personer vi har ansvar för.
Jag har läst lite i boken "Smärtans barn". Lugnet är så ljuvligt på biblioteket, så lugnt, tyst och harmoniskt.
Sen doften av böcker gör det ännu bättre, åh vad underbart det hade varit att ha ett bibliotek som Belle har. Ha ha ha. Nu hoppas jag att dom kommer snart, klockan slår 13 nu...Time to check in please...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0