Drömtydning

Inatt drömde jag om mina framtänder. Jag drömde att dom var lösa, i vilken situation vill jag inte berätta. Det var fruktansvärt pinsamt, men jag fick dra loss dom. Rättare sagt plocka ut dom. Där satt jag utan framtänderna min, jag höll för munnen och minns inte så mycket mer av den drömmen. Vet att jag drömt annat med inatt, men det finns inte kvar i mitt förmedvetna heller. Kanske dolt i det undermedvetna men det sitter fast under censur...

Alla människor drömmer varje natt, ibland så mycket som flera timmar eller 5-6 drömmar varje natt. Men det är inte alltid som vi kommer ihåg våra drömmar. Vi drömmer oändligt många timmar under en livstid. Ja vi drömmer i år. Tänk så mycket vi sover!  Men när vi väl kommer ihåg våra drömmar, kan det faktiskt visa sig att dem kan betyda något som vi kan tyda. Något vårt undermedvetna vill ha sagt till oss, som sipprar fram i drömmar eller felsägningar. En Freudiansk felsägning...Oftast under REM sömnen vi drömmer..Den lättaste sömnen och då rör sig ögonen lika mycket under ögonlocken som när vi är vakna.


1. Det är lätt att bli lurad av känslor man får av drömmar. Om du blir skrämd är det lätt att tro att drömmen är negativ, trots att den egentligen inte är det. Beskriv drömmen för någon annan innan du tolkar den, så är det lättare att förstå vad som egentligen är viktigt.
2. Att minnas drömmar kan vara svårt. Det lättaste sättet att minnas mer är att förändra sömnrytmen. Ställ väckarklockan en kvart tidigare än vanligt så vaknar du i en annan del av drömcykeln.
3. Undvik att tyda drömmar direkt när du vaknat. Just då är risken stor att tolkningen blir alldeles för fantasifull.
4. Skriv gärna ner dina drömmar så att du kan tolka dem senare. Kom ihåg att anteckna hur du kände (inte bara vad som hände) eftersom dina känslor i drömmen styr tolkningen.
5. Drömmarna är en del av dig, de kan aldrig skada dig. Mardrömmar är ditt undermedvetnas sätt att beskriva saker i din kropp eller ditt vakna liv. Det bästa sättet att få en lugn sömn och goda drömmar är att ändra det du inte trivs med.


Drömtydning: Tänder:
Om du till exempel drömmer om att du har lösa tänder, eller att du tappar dina tänder kan detta tyda på att du står inför stora förändringar i ditt liv. Det kommer en positiv förändring, ju mer dramatisk tandtappning desto större förändring. Symboliken är hämtad från vår barndom då tappandet av mjölktänderna skedde samtidigt med att de allra flesta fick nya horisonter. Vi fick vara uppe längre, bytte skola och fick nya kompisar. För det mesta brukar drömmar om att tappa tänder handla om att
man ångrar något man har sagt??


När jag själv sitter och funderar över detta ploppar det mycket upp i mitt huvud. Jag kommer nog grunna på detta hela dagen. Jag blev så utmattad att jag sovit i 2 timmar i eftermiddag! Jag var väll helt slut efter allt städande, balkongen nu mysig igen te.x Så jag var slut efter det med. Läste lite PS och somnade under en filt. Vaknar nu med nya krafter, pigg som en liten mört och har röjt med strykjärnet. Middagen värms och sedan ska vi ut!
Ted är med min Farmor och Farfar idag, tills imorgon ska han ha semester och bli så ompysslad. Åh lille Gossen. Han vet visste vad som väntade precis som då jag var liten och var hos Farmor och Farfar. UNDERBART.
Jag ville följa med...

 


Kommentarer
Postat av: Tova

intressant!! har alltid varit så fascinerad av drömmar, men aldrig försökt mig på att tyda dem mer seriöst.

Minns mina drömmar varje natt och de är jämt såå inceklade och knasiga, så tror inte jag skulle få ut nåt vettigt iallafall, hehe :)

Kram

2011-03-05 @ 19:35:40
URL: http://trasslet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0