Lugn bebis, lugn mamma

Idag har det varit en fröjd att vara mammaledig! Efter en bra natt går vi alla upp vid 7 tiden, okej det blev lite stressigt till dagis men en halvtimme hit eller dit kan kvitta!

Sen körde jag och Lias hem och donade snabbt, efter det blev det en powerwalk i nu vanlig ordning. Hem till en vän och drack kaffe och traggade i över två timmar. Gudrun och jag har alltid mycket att prata om. Lias var så snäll och lugn. Hem och hängde upp tvätten ute och sen var det BVC besök på schemat.
Idag vägde Lias 4350 och huvudomfånget fortfarande på 39. Så vikten är plan och huvudet har lagt sig på "normalkurvan på en sexveckorsbebis". FÖR HAN FYLLER JU 6 VECKOR IDAG! Stop stop stop tiden.
Hämtade Ted på dagis och jag fick se ett nytillskott till på dagiset som föddes i söndags, vilken skillnad på sex veckor. Jisses vad dom växer!
Ut till Mormor och Morfar i vanlig ordning och där bjöds det på hemmabakat bröd ala mormor. Gott som attans! Tjöt med Puff som vanligt och barnen fick busa! Lias även nu snäll och lugn som en filbunke.

Lugn mamma lugn bebis. Kvällen har varit ljuvlig med grillning och besök av Mr Nilsson. Lias väckte vi klockan 20 eftersom han sovit i nästan tre timmar, saknade honom och ville att han skulle äta nu. Tycker att han sovit så mycket idag så jag ville att han skulle få knorra lite. BVC Lena sade att dom gör så ibland. ÄNDÅ "SAKNAR" MAN dom när dom sover i över två timmar? Knäppa mamma!

Nu ska Lias äta igen efter en fotosession och mys! Sen ska vi krypa till kojs jag och mina pojkar!



100504 Gårkvällens familypic, en aningen trötta både mamman och pappan....Inte allttid man kan vara på topp, men......lyckan ler då man tittar på sina barn! Här satt vi bara och TITTADE och STUDERADE LIAS som pratade och pratade!!!


Kommentarer
Postat av: carola

vilken oerhört vacker header du har, andas kärlek..



Superfin blogg, hamnade här via Crazyangel..

2010-05-05 @ 23:37:39
URL: http://mammacarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0