Sand mellan tårna

Idag körde jag och Ted ner til stranden med Nana, Rami & Adde. Barnen badade och det var så varmt och härligt vid Pickelhavet.
Lisa, Helene och barnen kom med..Var så skönt att sitta och mysa i solen och speciellt att sonen min lekte och uppförde sig trots att han jagade ankorna.
Badade med min lille gosse med! Jag tyckte det var kallt så han tog mamma sin i handen och sade:
- KOM MAMMA! Det är ingen fara! Jag hjälper dig...
Han kom med sin lilla lilla knubbehand...Gullunge! Försökte lära honom och Rami att simma. För det ska dom lära sig av mig. Mrs Swimming Lady! Ha ha ha. Visade dom och jag tror att dom kommer simma duktigt när dom väl lär sig..









Efter en mysig dag på stranden så körde vi till hem ljuva hem. Nana och Rami följde med. Lagade mat och poppade popcorn till barnen. Sen körde jag för att hjälpa pappa och Katja att flytta....men där fanns inte mycket jag kunde göra...Hem igen med lilleman...MEN...
Tyckte att bilen lät mer och mer och värre och värre för varje meter jag körde...Skulle bromsa för att svänga in  på en väg..Ville komma ifrån 117. PANG! Sade det och det lät som om något trillade av....Bromsarna slutade att fungera. Det är läskigt vill jag lova. Vilken tur att det var på 50 väg. Inte 100 motorväg....Fick använda handbromsen och sakta ner....in till kanten och där satt jag och bölade i bilen. Vi har inte haft annat än otur med den sedan vi köpe den. Funderade och kom på att jag faktiskt hade mobil nu tack vare Svärmor min. Ringde Pk i ren panik...Han sade att vi skulle lämna bilen och gå hem...Jag vi var inte långt från hemmet.
Jag rullade fram bilen lite till....Sen satt vi en stund i bilen och jag snyftade. En gammal vän såg mig och stannade. Tack söte Anders. Jag var nog mest chockad..Tack för att du erbjöd dig att hjälpa till. Vi traskar hem...Ted får en dusch, sen städar jag lite här hemma. (Som vanligt) Kort efter kommer PK hem eftersom söta Svärmor hämtat honom. Han hämtar hem bilen. Vilken tur att det var i den hastigheten!!! Jag cyklar en runda för att kolla om det trillade av något..Kunde inte hitta nåt iallafall. Hem och nattar vår lille kille. Sen tar jag en lååång dusch..Surfar i sängen och nu sitter vi här. Jag och min Man!

Sand mellan tårna imorgon igen Ted?
Tack för idag mammas Stjärna!

Kommentarer
Postat av: fine

usch va läskigt!! vilken tur att allt gick bra, hoppas ni får en lika fin dag på stranden idag. =)

2009-06-26 @ 08:20:12
URL: http://fine.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0