Nu kan vi bocka av:

Bröllopsnatt bokad.
Brudklänning köpt, men ska sys om.
Slöja samt alla smycken till bruden.
Festlokal
Kyrka, präst & Kantor
♥ Brudföljet (Fyra tärnor och en liten näbb)
♥  Budget
♥ Brudgummens kläder hyrda och en del köpt
♥ TEMA kommer vara färgerna: Vitt, svart, gammelrosa och silver. Tema: J & P såklart.
♥ Toastmadame
♥ Värdinna
♥ Vem som ska göra tårtan
♥ Kock för dagen trerätters. Men ännu inte bestämt vad det ska bli..
♥ DATUM SÅKLART..HA HA
♥ Bestämt oss för ett barnfritt bröllop.
♥ Bröllopsvals. Låten är bestämd.
♥ Utse ansvarig för transport av bröllopspresenterna
♥ Bestämt oss för att ha monogram, men vet inte vilket än...
♥ Bestämt klädkod för gästerna. (MÖRK KOSTYM)



Mörk kostym innebär alltid mörkblå eller mörkgrå kostym. Damerna bär elegantare kort klänning eller ibland långklänning (vid eftermiddagsbröllop).
Vi har valt det eftersom att om man har KAVAJ så kan gästerna komma i ljusa kostymer, damerna kan komma i finare byxor. Det vill vi inte. Damer, kjol eller klänning tack. Grabbar, mörkt ska det vara!

Ja, en del har vi att bocka av! Känns så skönt att Patrik har hela sin outfit förutom kalsonger och strumpor. Jag känner att underkläder till mig kommer bli svårt.
Var som sagt inne i skolan idag, skrev G på provet. SKÖNT ATT KUNNA SLÄPPA DET NU med KEMI och Fysiologin.
Sen körde jag hem till Farfar och Farmor där Ted var. Det bjöds på pannkakor, sen smög jag in i Farmors "Walk in closet" och drog fram min fina klänning. Den sitter inte som jag vill....för stor över bysten och för liten precis under bysten? Hur kan det vara så när man är som minst precis under bysten? Insydd 34a så jag vet att den är liten. Men det känns lite hum hum. Ja, den ska sys om och kanske ändras lite på den. Men att hitta fina underkläder när det behöver fyllas upp kring bysten. Vill ha korsett. Men det gäller att hitta en med. Inget jag tänker beställa över nätet iallafall. Det vågar jag inte. Annars sitter den som en smäck i midjan och ner. ÅH DEN ÄR SÅÅ FIN! Tänk att jag fick min drömklänning. Farmor hon log och berättade hur fin jag var! Tänk slöjan till och det mesta av håret utsläppt. Patrik tycker med att jag ska ha det mesta utsläppt. IDAG ÄR DET 267 dagar kvar, mindre än 9 månader...alltså 8 månader och två ½ vecka. Ha ha ha ha.
Funderar även på inbjudningskorten...Har tyckt om några jag hittat på Calligraphen, men dom är så dyra. Tror att jag väntar och ser om dom får in nya inför nästa år. Men det känns väldigt smidigt att beställa därifrån. Fetshäftena däremot ska vi göra helt själva.



Kommentarer
Postat av: teddy

Ohhhh ni har ju gjort en massa massa ju :)

Vad skoj att det börjar ta form.

I love weddings :)

2008-11-14 @ 14:14:51
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Sessan is bride to be

Då står vi ganska så lika... däremot har vi inga klänningar till mina två brudtärnor än =( Väntar in 2009års kollektioner =)



Ja, det är jättesvårt med underkläder, jag har en ganska hög budget på det, för sånt är sååå dyrt. hittade ett par trosor för brud, för 500 kr och en torsellette för 1200!!! gaaah... jag ska ha nåt väldigt bekvämt och så lite tyg som möjligt till brudklänningen, dock en väldigt stabil pushade balconette-BH... sen ska jag byta om till nåt annat =)



2008-11-14 @ 14:43:44
URL: http://sessan82.blogg.se/
Postat av: Angel

fin header

2008-11-14 @ 15:41:35
URL: http://wwwgullegumman.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

ni har ju kommit hur långt som helst! sista månaderna kommer ni kunna ta det luuugnt =)

kram

2008-11-15 @ 12:51:39
URL: http://evelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0