Två ljuvliga

Flickor och deras mamma. Idag kom jag hem till E mellan föreläsningarna jag hade och blev kär. Lilla Babbel och Vesper! Små små små minitassar. E gjorde sin goda kalkonsallad och vad hade hon handlat hem? JULMUST och pepparrotsvisp. Att hon är singel är för mig en gåta. Jag ääääälskar julmust men inget hon dricker. Sen en an hennes ljuvliga chokladbollar till dessert. På fredag ska jag prova att baka sådana till henne minsann. Ett perfekt bryt och vilken stund vi fick. Min huvudvärk lättade och hon gör mig så glad. 
Föreläsningarna gick bra, så kul det var! Inga problem att prata inför en full Eden sal. Gör det gärna igen. 
På gymmet brast jag dock. Helt orkeslös, mackapärren och ryggen satte stopppp. Fick nog. Jag grät och grät. Sminket och snoret rann. Ja, inne på gymmet. Nu orka jag inte met. Idag bara en citodon på morgonen och det kändes. Jag ville så gärna klara utan. Utan R hade jag kört hem direkt.  Men han fanns där: peppade, gjorde ryggövningar och enklare benövningar. Väl hemm tog jag en riktigt varm dusch  sen fick jag massage och inkletad i tigerbalsam. Middag på bordet och tända ljus. Ett samtal med farmor och nu känns en lång dag skön att ha över men med så fina minnen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0