Flower Power

 
Första dagen Hemma med Liten flicka.
Jag är så tok kär i henne. Mitt Hjärta smälter. Hon är den lilla jag fattades.
Med henne är jag som ja....vet inte. Men jag älskar denna lilla Katt så mycket redan.
 
Så länge jag önskat att hitta en Maine Coon. Det ska kännas rätt och man ska bli kär direkt. Det är en levande varelse.
 
Hon skötte sig exemplariskt i bilen hem. Ca 20 mil att åka. Första biten var hon i buren fast öppen så jag kunde kela med henne. Försiktigt kände jag av henne och efter en stund kröp hon in i min famn. Fick filten som jag köpt till henne om sig och ....somnade. Tittade upp då och då. Först när vi rullade in i hemstaden Pep hon till. Första pipet. Jag smälte. Väl hemma gick vi in på toa direkt hon och jag. Hon skulle pudra näsan inför att träffa Santos såklart.
Mötet gick bra. Hon fräste och Santos han ville lukta och prata. Hon är klart liten och hävdar sig. Santos lugn och så fin mot henne. Vi mös i soffan. Hon kände på pläden. Trampade lite. Busade lite. Sedan kröp vi in i sängen och hon mjölktrampade. Somnade vid mina fötter sen kom hon upp till mig. Jag somnade med liten intill.
 
Idag vaknade jag av att R skulle till jobbet. Bäst att jag med vaknar och håller ett vakande öga. Hon kom sprättandes den lilla Donnan. Så livfull och nyfiken.
 
Vi har myst och myst och myst. Vi slumrade till en liten stund.
Sen har vi tvättat en maskin tvätt och den gillar hon inte riktigt. Men ett oväsen ju så jag förstår henne.
Min Pappa kom på besök för att hälsa på Henne. Han tyckte hon var så fin och mitt i kafferepet kom hennes och Santos saker levererade till dörren.
En helt ny kattlåda. Så stor och känns så bra för dom. Dom fick en massa möss med ljud och mynta. Hon fick matskålar i vitt och silver och det bästa är nog hennes säng. Som en Blomma.
För hennes original namn är ju Flower Power för hennes lilla blomma i pannan.
 
Vad har vi mer gjort? BUSAT! Så mycket. Kelat och pysslat med henne och Santos.
Jag var borta i ca 45 minuter. Var och handlade och väl hemma kom hon pipandes fram.
 
Pratat en del med hennes uppfödare idag. Känns så bra att ha en god kontakt och hon är en fantastisk kvinna!
 
Lilla Tofsan. Du är så älskad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0