Bestie

 
När man kommer hem från nattskiftet och möts av dessa två...SANTOS är piggare och Madison ger honom ingen ro. Dock är han med henne och när han väl bara låg så luktade hon bara lite på honom annars fick han vila utan att hon skuttade runt honom. Tror att hon förstod att han var sjuk. Han är inte helt återställd med betydligt piggare och det är så skönt. Men idag slöt jag ögonen och det sista jag såg var dessa två. Jag vaknar av ett kurrande. Det var den lilla som låg bakom mig intryckt intill. En varm liten pälsboll. Kan man annat än ÄLSKA DESSA TVÅ? Omöjligt!
 
 
Det var Lats/Rygg på schemat idag och har aldrig kört så tunga lats drag innan. Men jag klarade det. Ett Activio pass på det. Kände under passet att jag fick hvuudvärk. Ja lite sömn eller kanske rättare sagt 6 timmars sömn mitt på dagen motsvarar inte 6 timmar på natten. Man är segare när man arbetar natt: svar ja. Lite för lite dricka och fylla på med mat tänkte jag. Men väl vid matbordet började smärta söka mig. Ett skov. Sådär. Kan vara av alla faktorer sammanlagt måhända ja. När jag får mina skov så orkar jag inte hålla uppe huvudet lika bra. Kändes som om jag fick feberfrossa och ville bara vila nacken. Satt på golvet vid soffan med huvudet i soffan. Skönast så ja. Låter konstigt ja. Men sant så det visslar om det. Jag är ledsen ja. För det gör så förbannat ont. Jag grinar inte över smärta om jag inte har riktigt ont. Jag är en liten grinare jag med nära till gråt ofta men inte över smärta. Jag biter ihop. Detta var dock hutlöst. Hör ett kurrande och känner en varm tass. Det är lillan som kommer och kurrar ner sig. Åh vilken kärlek.
Så väl på jobbet preppas jag med Diklofenak och smärtan ger med sig lite. Biter ihop och är ledig två nätter sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0