Hej Sverige

 
 
Bilden: Flygplasten på KOS som är två tollar hög men charmigt tycker jag. Att sitta som en " whatever här sitter jag i en trappa på golvet" Hakuna Matata style.
Resan blev lång. Transfer hämtade oss vid hotellet 20:45 grekisk tid och en halvtimme senare var vi på flygplatsen. En väntan men kaffe och glass i en trappa. Vi lyfte innan midnatt och jag mådde lite halvskumt. Att flyga tycker jag är intensivt och spännande. Jag är inte rädd. Vilket kan låta galet men jag fascineras av det. Dock bara när jag själv flyger inte när någon jag håller av flyger då är jag alltid nervös. Men mig själv är jag aldrig rädd om på det viset.
Jag valde att direkt efter start försöka sova.
- Jag mår inget vidare. Jag mår illa.
Fåordig och det märkte R som tyckte jag skulle försöka sova. Sova bort mitt illamående och det gjorde jag. Somnade.
Vaknade med ett ryck av att Kabinpersonalen pratar med mig. Taxfree prylar skulle betalas och jag hoppar till, fumlar upp kortet, betalar och somnar om i en lika lustig ställning igen.
Vi vaknar båda innan vi ska landa.
Vi ser ett regnigt Landvetter. Pölar stora som ja. För stora. Ha ha ha. Men VI VAR HEMMA i Sverige.
Om jag frös? Oj oj oj.
Ombyte och sedan två ½ timme på Landvetter mitt i natten. Blev massa kaffe och frukostfralla deluxe. Vi festade till på Morotskaka mitt i natten med innan bussen tog oss till Centralstationen i Göteborg. Oj vad jag frös nu. Ingen värme att sitta där och vänta i en timme. DET var inget vidare.
Jag avskyr att frysa. Så väl på bussen åh lite värme och intill MIN R. Slumrade lite. Sen väl framme i H borg stadsbuss HEM. Åh väl hemma en säng. Och inte vem som helst som väntade på oss: SANTOS!
Lurviga vän som han saknat. Och vi honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0