Liten & en hel hand


SÅ älskad Lillebror! Vilken fin dag Du fick. Du har nu förgyllt våra liv i 5 år.  Så underbar är Du Lias. Känns som igår jag fick dig i min famn för första gången. Känns som igår vi åkte hem med dig och kom hem till ett flaggande kvarter. Känns som igår du mötte din Stolta Storebror som längtat så efter dig. Ändå känns det som du alltid funnits med mig. 




Krama mig


Krama mig ofta så blir jag glad och trygg,
låt mig känna mig älskad även om jag varit stygg. 

Stå fast, ni som är vuxna, trots mina prövningar och test,
för även om jag klagar är ni ändå bäst. 

Visa mig i handling vad respekt är för någonting,
lär mig se det vackra i världen runt omkring. 

Tala om att jag duger just precis som jag är
och låt mig höra ofta att jag är er väldigt kär. 

Låt vårt hem vara ett ställe där tolerans och kärlek bor
och kom ihåg att man kan leka även om man blivit stor.

Av: Okänd författare




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0