Fjun

 
I got some fjun. Jag kan grabba tag i det nu!!!!
 
Jag lämnade mina två små i morse och sedan hem för att somna om. Jag lyckades. Kaboom så snarkade jag på till lunch. Vaknade såklart innan klockan. Snusade kvar i sängen en timme. Bara för att jag kunde och borde sova bara liiiite till. Samla kraft och energi inför många arbetspass denna veckan. Känner på mig att jag kommer vara tröttare än tröttast. Precis kommit in i en "normal" dygnsrytm och nu ska den ändras igen. Detta sliter.
Men jag biter i det sura men ack så syrliga äpplet och krigar på. Idag har jag dock hunnit med en massa ni vet "hemmafix". Drog fram kylling och preppade. Såklart så njöt jag för fulla drag av mina 80 gram havregryn till frukost i soffan indeed. Idag igen med smak av pepparkaka och lite extra kanel på det ja. Mumma mumma. Även idag perfekt kokad. Vem behöver Micro liksom? Överskattat! Värmer mat på spisen och kokar min gröt. En snabb frukost? Jaha, hur enkelt ska det vara idag? Ska man hinna börja äta maten innan den är klar? Sett många inlägg om "snabba men nyttiga frukostar eller mål" jasså? Förr jagade vi maten, idag ska vi bara öppna kylen och sleva in. Vart är vi på väg. Det tar MAX 10 minuter att göra en nyttig perfekt grötfrukost men uppvägning och allt inräknat. Bara en liten parentes.
Massa småpul idag förutom matprepp med Narnia Häxan och Lejonet i bakgrunden. Nostalgi.
Höll mitt pass och sedan hem för nu var jag så hungrig så jag kunde krubbat mängder. Kycklingen satt gott med ris till. Jag upptäckte något kul. Jag kan numera 5 månader och 3 dagar efter avslutad Strålbehandling grabba tag i mitt fjun. Underhåret kan bli en liten tuss nu.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0