Another year has gone by


Another year has gone by.
Så gick 2015. Vilket år!
Jag måste verkligen andas ut innan jag börjar skriva....
Jag vet att det jag kommer på först är hälsan. Att återkomma sakta men säkert och känna att orken kommer tillbaka. Sen den där gnistan. Att få känna den igen. Få uppleva att man har så enormt mycket att vara så tacksam för.
Jag lever känsla. Den oj oj. Men år 2015 fick inte domineras av cancer. Den kommer jag alltid bära med mig inom mig för att vara extra försiktig och tänka ett steg längre. Framför allt lyssna på min kropp och be om hjälp. Nej 2015 dominerades av något så vackert.

Det där som får den mest känslomässigt inkompetenta personen känslomässig. Det stavas Kärlek. Jag fick av en slump ett litet meddelande en väldigt tidig vår morgon. Ett meddelande som skickades på vad jag vet magkänsla. Jag sken upp. Sedan den dagen har jag varit fast. Jag tänker hela tiden på Honom när jag Inte är med honom. Jag fylls av kärlek och omtanke. Det är min Roger. Han som har gett mig en liten käftsmäll och fått mig att vakna till och sträcka på ryggen. Att sluta skygga mig. Han har även visat mig hur romantisk en man kan vara. Vad man gör för den man älskar. Att säga att man älskar någon är enkelt. Men att visa det är en helt annan sak. Det första jag tänker när jag ska beskriva Honom är Trygghet.

Han ger inte bara mig så mycket. Barnen får kärlek och omtanke. Han gör allt för dom. Fast att han inte är deras pappa. Så barnen har det bra och det får mig att må bra.
Barnen är friska pigga och växer så det knakar. Det har hänt så mycket detta året med dom. Ted är verkligen en liten mini teenager och jag hinner inte med. Han är den pojken som jag är så stolt över. Han är lika känslig som jag och har ett enormt hjärta. Det kommer han komma långt med.
Lias är som jag brukar säga:Lias. Plain but not simple. För jag har aldrig träffat på någon av dess like.
Han har växt till sig. Ja kanske inte så mycket på längden för plutt är han men oj som han snackar och vilken fantasi han har. Han blir tuffare och tuffare men har sina stunder då mamma är allt. Jag märker det tydligt i folkmassor och när vi är någonstans där Lias inte är bekväm eller även bekväma ställen (inte i lika stor utsträckning)  han vill alltid ha koll på vad jag befinner mig. Börjat bli stor men ändå så liten.

Vilka platser jag besökt
Vad jag har fått se och uppleva. Många vackra hänförande platser. Upplevelser som fått mig att kikna av skratt och spänning. Det är något jag vill fortsätta med. Både här i vårt vackra land och utanför våra gränser.
Jag såg en av mina favorit platser i Sverige från ett flygplan jag själv spakade på min 30 års dag. Österlen från luften en varm klar junidag var så vackert och min puls var hög. Jag log under hela flygturen. Hade han bett mig att landa planet så hade jag inte backat. Med hjälp förstås men jag kände sådan frihet där uppe i luften.
Jag har besökt vackra Helsingborg betydligt mer än vanligt och har alltid älskat denna stad. Den är på top listan av svenska städer. Såklart ännu mer nu. Fria bad och strandpromenaden är en plats i mitt hjärta. Här kan jag tänka mig att åldras. Just i denna stad. Det är en stad men ändå inte. Många gröna platser och havet såklart.
Göteborg är ännu en stad som klingar gott. Hör fick jag se bandet jag velat headbanga till sedan barnsben. Kanske låter kliché men det är så sant. Verkligen något som fick mitt hjärta att stanna til då dom kom ut på scenen och James började sjunga till Fuel. Jässsss.
Kort därefter tog jag och min R en veckas semester på Den Grekiska ön Kos. Hur vi valde Kos minns jag. Vet att vi ändrade oss fram och tillbaka men när vi kom på Kos och dessa vackra stränder föll lotten på just detta resmål. Paradise Beach är en strand utan dess like. Med en omgivning som jag föll för. Högre upp på en kulle låg ett "hak" med allt i mat och dryckesväg. En utsikt som var taget från ett vykort. Körde Vattenscooter men åkte mest. Så nu been There done that. Men...jag gjorde det. Min hajskräck finns kvar. 

Sen Göteborg ännu en gång. Vilken stad! Min och barnens Roadtrip helgen innan jul. Bo på hotell, bada pool, äta buffé, mysa, äta godis i sängen, Frukost buffé , pool igen, arkad spel,  bus. Efter en så fin hotellvistelse gjorde vi Jul på Liseberg. Så magiskt. Så mysigt att få komma iväg med mina små. Äta karamell och åka karusell.

N.Y.C med Dreamliner den 25 december mot min Roger. Vilket fantastiskt sätt att avsluta året på. Med honom I staden som aldrig sover. Vår Vecka här har varit beyond magisk! NÄR HAN gick ner på knä I Ladies Pavillion slår allt! !!

IKVÄLL Skålar vi in 2016 här!
LETS KICK 2016!!!


2015 var fullt med galna upptåg och testa gränser. Utmana mig själv. MEN FRAMFÖR allt: Kärlek 💜

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är värd all kärlek och lycka i världen! 💕

2016-01-01 @ 15:22:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0