Sådan kraft

Åh vilken power igår! 
Och IDAG! 







Haft en helt underbar dag. Bara Jag. Bara Johanna. Gjort ALLT jag tycker om att pyssla med (införskaffade lite nytt till garderoben igår så det ruset sitter kvar) 
Jag vaknade med ett stort leende. Log och tänkte: här ska klickas kaffe! Utvilad trots få timmars sömn. Antar att det var dagens roliga planer som fick mig att stråla och INTE en enda tid att passa. Den tiden jag hade blev inte av. Bio en annan gång snart. 
Njöt av min gröt och banan. Smuttade kaffe i min takt. Easy Easy. Blev sprallig i benen och åkte på ett oplanerat äventyr. Hittade en kökssoffa såklart. Ja, den fick stanna i affären. Jag har inte plats dessvärre. Men åh så fin! 
Vidare mot mer LOPPIS och ett nytt hak. Ha ha redan bundis med ägaren. Sedan mot Willys som jag aldrig annars handlar på men....bara Dom som har LIBA brödet och sockerfritt. Här ska Preppas GOTT till påsken.  

"Kärlek är att dela sitt bröd" här pågick matförberedelser för påsken för fullt. Jag har skrutit lök så tårarna sprutat, och stekt nötfärs av glädje. Jag tycker OM att laga mat! Jag har funnit en glädje i det. Kanske för att jag för första gången i mitt liv mår bra av det jag äter? En livsstil jag inte skulle byta mot något. Jag tänker inte sitta och hänga läpp i påsk över att jag #deffar. No no. Denna veckan är kcal intaget lite högre (som i februari) för att min kalipermätning var riktigt lyckad. Så denna veckan "chockar" vi kroppen med 150kcal extra var dag. Låter knasigt? Men inte för mig och JA det känns. Vilken kraft! Fyllardag är dock bortplockad, och nästa vecka gör vi en rejäl sänkning. Planering och att vara förberedd är nyckeln. Så, klart jag ska njuta i påsk av min mat och få känna det där lilla extra. Hon kan minsann tänka till. Sockerfritt och det absolut bästa brödet, nötfärs och kvarg. Sen en massa grönt. POFF: TACOS mina vänner. En del av prepp klar och om jag smakat en tortilla idag? Ha ha. Vad tror ni? Ni ser ju. 
😋 Tur att ingen var här och såg mitt kalas. Truten full med maud så mead maud. Även under deff äter man. Mitt bordsskick...Iförd mammas stickade tröja med Musse på, mjukisar, och fortfarande otvagad efter gym avnjöt jag dagens nypreppade mål: sockerfritt Liba bröd, nötfärs till detta en klick lättkvarg en massa grönt &  liiiiiite tacosås #bonapetit 

Jag har pysslat i mitt hem. Putsat mina nya speglar, pulat med loppisfynd och flyttat fram och tillbaka på prylar, vattnat blommor och vägt mat. Planerat matintag och tog en lång dusch. Packat lite och slog in påskgåvor. Tänt ljus. Gått en skön kvällscardio och dammat av kvasten. Nu småtittar jag på tv och tömmer min fån på bilder. Njuter av en kväll där jag gör precis det jag vill. Och ser fram emot morgondagen och Påskhelgen. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0