P Å S K afton

Påsktanten J glad över sitt nya blingbling & blus.

KÄRLEK PÅ FAT. Det fina Påskägget fick jag till frukost av CJ/Farmor i F. Så gulligt! Det sparas för det ska jag med njutning sätta bissingarna i en dag. Älskar marsipan.
Sen ett kokt ägg dagen till ära och min älskade gröt! Kaffe gånger två. Mumma!
 


Påskmiddagen förbereds vid 14:00 snåret. Grillen är klar och maten var superb!
 
Bröder vaktar köttet!

Eftersom jag inte åt av peston gjorde jag en egen liten sås på kvarg, örter och lite senap. Tänk så finurlig man kan vara!
 



Får  jag lov att stolt presentera "Familjen H" från verandan denna Påskafton.
Solen sken och endast en liten stund efter att denna bilden knäpptes började det hagla. Då avnjöt vi desserten och flinade åt att vi nyss poserat där ute. Men solen kom igen och sken resten av dagen. Bättre Påskväder kunde vi inte fått.
 
Jag knäppte många fina bilder denna dag. En dag att minnas med glädje, kärlek och solsken. Lite tokerier och magiska ögonblick. Vi samlades som vi gjorde vid Julen vi 7. Samma skara. Känns fint och bra och känns som en tradition kanske skapades. Jag är mycket för det familjära och traditioner. Barnen fattades mig men som mor vet jag att dom hade det super där dom var med alla kusiner och farföräldrar samt sin Far. Så jag kände deras lycka i mitt hjärta.
Förutom en fin dag med mycket prat avnjöts något glas rött, promenad vid havet och dessert. Jag bytte bara ut glassen mot min kvarg och det var himmelskt gott. Blev bär från gården till och det både såg och smakade fantastiskt. Vi njöt av en solnedgång i finrummet och även här många långa samtal. Sedan fick vi uppleva fyrverkerier. Ett litet men ack så fint och en brasa. Första gången det smäller lite i sällskapet med min Joakim. Vi firade ju aldrig Nyårafton tillsammans. Så vi pangade in Påsken istället.
- Så brinner det en brasa där nere...
Han börjar känna mig skrämmande bra den där mannen. Och jag är säker på att jag börjar lära känna honom med. Vilken dag vilken dag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0