Fridayquest


Det skar i mitt hjärta att lämna idag. Inget kul alls. Aldrig kul. Jag är ju mamma. Jag vill vara där alla dagar. Idag märkte jag att Lias var mer off än vanligt. Så inte bara jag. Frågade honom vad som var fel. Men han tittade ner. Såg hur hans lilla öga fylldes. Jag höll om honom. Berättade att jag med tycker det är jobbigt och att jag älskar honom SÅ. Jag fällde en tår, fällde två. Då ser jag en tår på hans lilla lilla kind. DET var inte kul att gå. Det ömmade i hela kroppen. 

Ett försök att sedan sova innan nattjobb. Omöjligt. 
Blev till att sysselsätta sig. 
Alla blommor duschade. Alla fönster putsade. Dammat och tvättat. Donat och pulat. Sommardäck från förråd in i bil. Ner och ha pass. Köra och byta däck och finaste brödrar till hjälp. Tryck kollades, olja och det går bara inte att byta till sommardäck utan att tvätta bilen. Ren körde jag hem. Fick torka i garaget. In med vinterdäck i förrådet. Andas? Matlåda värmas samtidigt som jag kokade kaffet och duschade. Värt det? Ja, avnjöt min mat i ett rent hem med vackra fönster. Körde i en skinande bil till jobbet. Hjärnan tänker på annat. Vet att imorgon kan jag sova lugnt, vakna och inte stressa. Men kommer nog sitta och tänka på Lias inatt på jobbet. Han var piggelin då vi sade godnatt. Ted positiv som alltid. Mina modiga pojkar. Saknar er redan så det gör ont. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0