Hulkstund igår

"Att inte tala om sig själv är ett mycket förnämt hyckleri" 

Dagarna går. Kroppen känns samma och huvudet grubblar. Igår testade jag på gymmet. Ja, kanske en aning för tidigt för kropp men inte för knopp. Betydligt svagare och långsammare men: mitt sinne sken upp och jag var hungrig efter passet. Så summan av kardemumman är att kroppen blev pushad vid ett svagt tillfälle men jag fyllde på med energi efteråt och mitt psykiska välbefinnande rusade upp. Sleten kan jag tillåta mig själv att vara. Men det finns gränser. Finns det för allt. Har mina Hulken stunder nu med även om dom är få och korta så valde jag att ta vara på den stunden igår. Vad körde tanten då? Jo min "starka sida" Ben & Rumpa såklart. Mycket i maskin eftersom balansen inte är den bästa nu. 



Idag? Ja, en timme för mig är tre för andra. Tiden rusar utan att jag märker det. Haft en knockout idag. På förmiddagen kom min Fina Monika och hälsade på mig. Underbara kvinna kom med visa ord. Jag gör precis som du säger nu Tösen min. Tack för dina kloka ord. Annars bara vila och vattna blommor... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0