Eldat in hösten


Igår vid brasan. Igår blev det sådär stor kontrast mellan sommarvarmt till höst på några timmar bara. Mörkt mycket tidigare än för två dagar sedan. 

Idag har varit en lite tyngre dag på många vis. Inte så mycket vila men inte många knop gjorda heller mer än mat som lagades till J och Linda min. Jo, jag var ju uppe i morse och bakade scones. Så jag har inte bara legat på soffan och filosoferat. För det gör jag mycket nu och kommer på att klockan går. Ingen koll. 
 Linda min kom och så ljuvligt att se henne. Många ord att växla på hemvägen. Så mycket tankar nu. Men det ger sig väll. Med allt. Tid är viktigt och tålamod. Även om jag skulle vilja vakna och livet är som jag drömmer om. Det jag drömmer om är inte ouppnåeligt och inget extravagant. Ett friskt, lugnt och tryggt liv. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0