Rosa Månad

Ingen kan göra allt. Alla kan göra något. 



Det är Nu Rosa månad. 

Oktober är här. 


Det finns många som får beskedet varje dag. Kanske man får det själv eller någon närstående till dig får det. Sjukdomen Cancer är mycket. Det är ett ord som skrämmer många. Det skrämmer mig. Saken är den att cancer är ingen påhittad spökhistoria eller Science fiction film. Cancer lever vi med. Det finns. Cancer är samlingsnamnet på cirka 200 olika sjukdomar. De delas i sin tur in i en mängd undergrupper. Så många som är drabbade av detta. 


I oktober pågår Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj – för tolfte året i rad. Syftet är att finansiera cancerforskning, sprida kunskap om bröstcancer och bedriva påverkansarbete. Om du vill vara med och stödja oss kan du bland annat köpa vårt rosa band, som formgivits av Camilla Thulin, eller köpa en rosa produkt från någon av Cancerfondens samarbetspartner. Gör skillnad. Köp rosa ägg eller rosa tvättmedel. Så lite men ändå så mycket. Tänk ett steg längre. Stanna upp och tänk. Vad kan Jag göra? 


Jag invigde Oktober månad med att köpa Rosa Bandet armbandet på Lindex. Design av Jean Paul Gaultier och jag bär det med Stolthet. 

Inte bara för att JAG har drabbats av Cancer eller någon anhörig. För ALLA för alla där ute. 


http://m.cancerfonden.se/kampanj/rosa-bandet/






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0