Highlights










Vaknar av att någon donar i köket. Vad smular han nu med? Är han uppe? Före mig? Det bjöds på nybakta scones och kaffe i soffan. Spoiled? Herregud så goda. Slog mina med hästlängder. Kraften på gymmet sen var beyond. Lade på mer mer mer och rev allt vad jag kunde. En Proteinare Moahaha sen traskade vi mot sol och i mindre soligt väder. Lunch lagades och jag fick nu kläcka ur mig lite och ge betydande små prylar. Fick även kläcks ur mig oron. Har börjat få ont i halsen igen. Mindre roligt att berätta. Men hoppas på att det är något tillfälligt. Jagar läkare och får jaga imorgon igen. Dessa telefontider. Men åh så fin eftermiddag vi hade i soffan och känslor som väller upp. Känslig är jag. Ibland svämmar det över. Vi drog på "vi ska ut och traska lite och gå bort förbi Emmaus" kläder men Herrn fnös över regnet. Gjorde jag med. Så det blev bil mot äventyr som "bara skulle bli"...Vi hittade vad vi sökte...och lite till. Väl hemma kassar fulla. J drog på sig förkläde och sade:
- Nu ska jag laga en riktig gourmetmiddag till Tanten. 
Jag påtade med symaskinen men tjuvkikade mest på Honom. En liten Morberg Junior i köket. På menyn stod det:
Entrecote med Bananscharlottenlök pommes chateu & sallad. Hemmabakat bröd med rödlökssmör. 

Nya smakupplevelser vill jag lova. 
Vår maskot har fått ett namn. Hittade honom smulandes på Emmaus. Kunde inte låta bli. Så Trollet Tyke fick följa med hem och några timmar senare hade han ett namn med. Båda överens om det. Åter igen...ibland har man tur och kan knappt fatta det ännu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0