Titt i diket

Helgen stod för fötterna! En mindre rolig fm. med det tråkiga s t ä d på schemat. Men, gjort, Done, gone, borta....

NU ska vi ha kul! Åh, vi kör till "berget" och bygger en snögubbe. Vi tog på oss mängder med kläder och vi rullade mot vårt mål. Vad händer? Jo i snigelfart tar vi oss upp för den långa, hala backen. Då...sakta men säkert glider vi ner i diket. Jaha, jag var rädd att bilen skulle välta. Men den gjorde som tur var inte det. Ja, jag blev rädd. Även i snigelfart så känslan av att inte vara där man ska vara med bilen fick mig att skaka. Barnen blev tysta i bilen för en stund. Sen flinade Lias och Ted sade: 
- Jaha, vad händer nu? 
Coola killar. M hade en plan och det var bara dags att börja utforska denna plan. En räddande hjälte kommer och efter många om och men är bilen loss. Men...nu ska vi ner....backen är lång och hal. Då dyker TRE änglar till upp. Det fantastiskt roliga var deras "ursprung"...Rumäner!!!! Tjohooo! Så med allas hjälp, lite finurlighet så kom vi ner. Det var den utflykten, det äventyret. Vad vann vi? Jo...3 nya vänner! Inatt drömde jag om bilen. Att vi var ute i snön och lekte med henne. Låter sinnesrubbat men det drömde jag. Drömmar är ibland mer visande än vad vi tror. Vi fick lördagsbesök av Nya vänner och nästa gång blir det dejt hemma hos dom. Tänk vad det kan komma tur i otur och vad livet vänder snabbt! 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0