Pepparkaksbak

Både mjuk och hårda gjorde jag och mina små Nissar idag. 
Jag trodde det skulle suckas då jag överraskade att vi ska baka pepparkakor. Men pojkarna Hurrade och skuttade. Åh vad dom bakade. Ted med stor fokus. Han har berättat att han vill bli kock. Tycker det är kul att vara i köket. Lias bakade med! Såg så kul ut när Ted fokuserat kavlar och trycker ut grisar medans Lias står bredvid, kommenderar och trycker in degbit efter degbit i lille munnen.



Vi fikar sen på nybakt när Joakim kommer. Två tossiga småkillar som saknat denne herre precis som mor i huset. 
Pojkarna drar på fest och vi vuxna har fest hemma på Räkor, hemmaknådat vitlöksbröd och lite vitt. Julfilm "Ensam Hemma" och en långprommis. En helt otrolig kväll. Så mysigt! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0