Morgonpuss


Väljer en enkel frukost ibland. Smidigt då jag ibland laddar efter pass istället. Varit mycket ladda innan med och kvinna som man är och speciellt jag samlar jag på mot vätska så lätt. Så idag en smidig frukost i bilen. Spara på hals med. Ted inte hungrig idag men fick en shake och nöjd. Som en "chokladdrink" ju. Ingen diet i den utsträckningen nu. Även om det är likvärdigt som innan. Samma fokus. Men inte riktigt enligt mina planer. Får inte dra ner som jag velat. Ingen deff ännu. Men som jag längtar! Unnat mig och slappnar av lite men ändå matlådor i vanlig ordning. Idag träffat läkaren första gången sedan strålningsstart. Mycket kommer upp. Många tankar. Ni vet den där berömda:
- tänk om?
Men blev avrådd såklart från att tänka så. Vi pratade kost och han tyckte min kost lät ypperligt. Så det är bara att fortsätta äta det jag kan nu och mår bra av. Känner hur energin är sämre. Mer trötthet. Denna veckan varit jättetrött. Han berättade om strålningens faser och backen jag går uppför nu innan jag "toppar" med bieffekter. För att sedan dala ner på normalt igen. Tröttheten och allt annat jag känner är enbart från strålning nu. Den tar. Det känns. Men tar var dag nu. Idag börjat åter igen på allvar att få i mig mer vätska som jag var så duktig på innan. Se om jag blir piggare och lite tajtare av det. Vatten är prio 1 egentligen. Inte lätt att vara kvinna. Ha ha ha! Lång dag och jag är helt kaputt i huvudet nu. Näst sista  Sommarlovsavsnittet på tvn. Trötta pojkar med. Inte vana vid att alla måsten tar fart igen. Men dom får lite gott gott ikväll med....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0