Åter igen

Är det måndag. Tillbaka till ännu en strålningsvecka. Om jag är less på det? Ja. Det står mig upp i halsen. Ganska rolig liknelse. Kan man skratta mitt i allt? Ja. Måndagar är oftast poofffff tillbaka från ledighet i två dagar och så ligger man där igen. Idag kom många tårar på sjukhuset. Fint när personal kan visa känslor. Ni är alla så fina där nere på Tomon! Jag är mer och mer trött. Idag efter behandling så deckare jag nästan på tåget. All kraft bara slets ur mig. Helt tom på energi. Mys med mina två små ikväll. The party och vi stängde av tv & bara pratade. Ted hade mycket att berätta. Mamma med. Tänk, tredje klass nu. Redan imorgon igen får dom vara hos sin pappa ett dygn. Men mor i huset ska bli frisk och piggelin igen! Ibland strular tider, tåg och planering bara. Vissa saker kan jag ju inte påverka hur gärna jag än vill. Imorgon vaknar jag nog med lite mer positiv anda! Såhär tjurig är ju inte Johanna egentligen. Hon är alltid pigg och glad! Kanske dags att knoppa kudden. Dag ett med deff idag. Jag behöver tankar på annat med. Något att ha kontroll över mitt i allt detta. Så varför inte? Och ja. Min läkare vet om detta. Vi får väll se hur detta går. Jag tänker inte skuffa undan det jag vill göra och hade planerat att göra så länge kroppen vill så vill jag. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0