Aktivt mys

Så kan man beskriva vår helg. Vår lördag och söndag tillsammans och lediga från skola & jobb. Igår tänkte jag: 
- kan det inte alltid få vara såhär? Bara M som fattas så är livet riktigt bra! 

Igår förmiddag knackade det på dörren. Det var Påskhäxan som hälsade på. Hon kom med Påskägg till barnen. Ted flinade och Lias blev riktigt skraj trots att han väntat på henne hela veckan. Men efter en stund fick hon ha honom i sitt knä. Massa gottis och sockertoppade kids. Vi gick sedan ut i det strålande solskenet. Häxan fick minsann fint flygväder till Blåkulla hon. Vi traskade och Lias cyklade stolt som en tupp hem till Farmor och Farfar. Där bjöds det på Farmors Köttbullar!!! Som vi längtat alla tre. Mumma! Sedan gick vi alla UT. Lias kämpade på sin cykel en lång runda. Vi plockade blommor och påskris. Pratade om våren och M ringde. Väl hemma efter en långprommis var det glasskalas. Ted & Lias favorit med kex till. Lite lek och sedan vägen hem. Tillsammans lagade vi kvällsmat och barnen hade beställt hamburgare. Ted var en duktig kock minsann. Det roliga var nog när jag skulle krydda deras pommes. Jag drog på med svartpeppar. Ted utbrast: 
- Mamma vad gör du????
- Ehhhh...kryddar...
- Inte med svartpeppar på pommes! Lite salt och när dom är klara lite grillkrydda....mamma då....hmm...
Ja, inte vet jag? Ha ha! En redig fest hade vi. Barnen ville shoppa lite för sina slantar. Ted var chipssugen....vi gick/dom sprang ner till affären. Hur den lille busen fortfarande hade små livliga ben fattar inte jag...men han sprang! Ted fick köpa sina chips och Lias...Lias är Lias och köpte studsbollar. Så överlycklig för sina studsbollar och studsade hela vägen hem. Nu var det fika på agendan och vi bänkade oss framför vårt lördags nöje. Gladiatorerna! Tre taggade i soffan och Lias visade sina små men befintliga muskler. Ser så kul ut när han "tuppar upp sig". En film startade, så mysigt vi hade. Ted somnade på golvet. Han är som sin mor. Lias kom i mitt knä. Det betyder: klia mig på ryggen jag är trött mamma. Han somnade sittandes och svaret på om han ville gå och lägga sig var JA. Mamma somnade med direkt efter sina små. 
Idag vaknade vi piggelin! Längsta sovmorgonen på länge. Till 8:00! Frukost och tid framför tvn mys innan vi var nyttiga på gym. Barnen lekte med kompis. Mamma med kompis och sedan lekte barnen med mamma sin. Vi avslutade med en tävling i plankan och några slag med garden redo. Våran eftermiddag spenderades med våra Vänner i Vinnö. Fina vänner. Jag är dock helt slut i Hjärnkontoret nu. Tvätten ska upp sedan kommer jag lägga huvudet på kudden och falla i sömn. 











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0